FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon mer än jag som hade ett enormt glapp av besökare igår, söndag den 4 februari?
I princip alla mina sidor hade _hälften_ av besökarna de har normalt. Och då har jag ändå fördelat min risk rätt stort. Sidor som är helt orelaterade till varandra, och inte är beroende på länkar sinsemellan har också drabbats. Funderar på om det hände något särskilt igår? Plötslig gigantisk tornado i halva Sverige eller en ruskig algoritmförändring hos Google? Det första låter troligast, då sidor som inte är särskilt beroende av Google också har drabbats. :blink: Edit: Verkar inte vara statistiktjänsten heller då intäkterna också är drabbade ![]() Någon som har märkt något avbrott hos JX igår? Edit: Ah, där fick vi svaret. Från JX drifinformation Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vackert väder kan definitivt vara en orsak. Fast det beror ju på om du brukar ha dina besökare på dagen eller kvällen. Jag har tidigare sett stora skillnader i besöksantal när vädret har varit bättre. Stora sportevenemang på TV kan också ta bort besök är min åsikt. Hoppas att de kommer tillbaka bara...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Haha jo. Lite kul att väder, särskilt på sommaren har så synbar effekt. Kul att vi människor är så förutsägbara. Men vem går inte ut i solen.
![]() Var visserligen Superbowl igår, eftersom väldigt många då går ut på kvällen, eller åker till vänner, lär det ha en gigantisk effekt på amerikanska besök. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nätet var nere för oss bahnhofanvändare under gårdagen. Helsingborg, malmö och några andra större städer var drabbade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade en fjärdedel av mina vanliga besökare, beroende precis som ni på att webbhotellet vi anlitade var nere.
Märkligt nog blev det inte proportionellt lika stort pengatapp på AdSense. Undrar om det bara var en tillfällighet eller om Google själv reglerar det där på något sätt? Att man får de dyraste annonserna först och sedan späds ut med billigare? Någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade fler besökare den 4:e, än den 3:e ... ex.
Märkte inget speciellt faktiskt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|