FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har har flyttat och har således byt internet levrantör till comhem.. Allt är funkar bra men en störig grej är att outlook har slutat fungera.. Jag kan inte skicka/ta emot längre.. Vet inte om det kan ha och göra med att kanske comhem har spärrat någon port eller så, och i såfall finns det någon lösning? Har testat och programmet funkar perfekt när jag använder andra internet levrantörer :blink: .. Tacksam för all tänkbar hjälp ![]() Vänlig Hälsning, Jens |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla internet leverantörer har väll olika inställningar gällande server för inkommande, och utgående mail?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja det är möjligt.. Men har varken hittat någon info på comhems´s hemsida eller i outlook´s inställningar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Brukar stå i papprena man får hem, och i outlook väljer du:
Verktyg->Konton->Fliken epost-> och där kan du editera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för ditt svar.
Jo jag vet hur man ändrar de inställningar men mail.domän.se är den samma som innan.. Jag använder inte comhems gratis epost utan pop3 från en av mina domäner. Får detta meddelande när jag ska skicka: "Uppgiften minepost@domän.se - Skickar rapporterade felet blabla. Det gick inte ansluta till servern för utgående post (SMTP) . Kontakta serveradmin eller internet leverantören om felet kvarstår".. Funka jo perfa innan med mitt gamla bredbands bolag.. Jaja får väl kontakta deras support imorgon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Comhem samt flera isp spärrar port 25. Fråga ditt webhotell om dom erbjuder fler portar än 25 för att skicka email, tex 26.
Edit: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaret.
Har en egen dedikerad server, så det bör jo gå att fixa så man öppnar upp fler portar.. Men varför spärrar man port 25? Suger.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du kör whm/cpanel på servern så är det lätt ordnat.
Varför man spärrar port 25 är att man vill minska risken att comhems användare ska skicka spam via felkonfigurerade servrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Annars kan du använda comhems egen SMTP-server om du inte orkar byta port på din server, någon av nedan:
mail1.comhem.se mail.comhem. mailout.comhem.se Vi hade nog kunnat se glädja oss med ännu mer spam i våra inkorgar ifall port 25 inte var spärrad hos ISPerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||