FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har någon pejl på vart man hittar PHP forum i stil med det som används här på WN....
helst med stöd för svenska samt inloggningsmöjligheter om man vill posta inlägg i forumet?!? finns det bra php forum gratis !?! Har surfat runt o kollat lite och det verkar som att man måste ut med en handfull dollar för att få ett vettigt forum. //Clonix |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Såvida ingenting har hänt nyligen så är PhpBB gratis och ett väldigt vanligt val. Är i samma stuk som WN, kan man väl säga, även om allt beror på hur man anpassar.
http://www.phpbb.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
WN.se är uppbygt i grunden av www .invisionboard.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Men jag personligen rekommenderar PunBB.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar vBulletin mest, iofs kostar den runt tusingen, men det är småpotatis =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
De allmänt mest uppskattade mjukvarorna är som tidigare nämts; PHPBB, Invision Board och Vbulletin. De två sista är mina personliga preferenser.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
VIP
|
Kan också rekommendera Vbulletin. Det har alla funktioner man behöver. Testade PhpBB på en ny sajt för ett tag sedan och det saknar verkligen en hel del funktioner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Känner någon till en någorlunda stor svensk sajt som använder vBulletin?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
SweClockers.com Zatzy.se SportHoj.com AlltOmTV.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för tipsen! Nu har jag tittat lite på dessa forum och jämfört med Invision... utåt ser jag inga större skillnader. Är det "insidan" som får er att föredra vBulletin eller vilka egenskaper är bättre?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|