FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har länge funderat på varför många siter köper upp många domäner när man ändå bara får indexera en som går till samma sida hos sökmotorerna, annars riskerar man att bli avstängd. Jag kan förstå att man vill ha både .se och .com osv men varför köper man upp många domäner inom det man håller på med. Som ett exempel: Jag äger ett företag som tillverkar badrums inredning, då köper jag upp både handfat.se, duschkabin.se, badkar.se osv. Vad tjänar jag på att köpa upp så många domäner inom det jag håller på med när de ändå är knutna till min företagssida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varje domännamn kan driva in trafik till sajten på grund av att folk provar vart man hamnar ifall man exempelvis är intresserad av handfat och skriver www.handfat.se i adressfältet. Sen så bygger ju vissa upp separata "doorways", där enda syftet med den enkla sidan är att få den indexerad i Google och få en så hög placering som möjligt under exempelvis sökordet "handfat".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du eliminerar konkurrens på det sättet. Sen just de exemplen du tog upp hade jag nog hellre byggt satellitsidor av än att göra redirects. Sen finns alltid chansen att du får lite type-ins också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Med risk för att bli idiotförklarad, vad är "doorways" och satellitsidor?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|