FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har enligt Awstat fått besökare från
4203 besök (pages) från http://www. animetheme.com/rpgd_online/_core.h tml och detta är den oavgjort största källan bland de externa länkarna som presenteras i awstat. Förstår inte alls varför, sidan är mest märkligt när jag besöker den. Några idéer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan det vara statistik-spam?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har varit med om detta en hel del förut. Min blogg fick ett tag dagligen många besök från olika erotik siter. Det är ju mindre kul . . .
Varför dom gör så och vad dom får ut av det är ju frågan? //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Referrer-spam.
Vissa webbsidor har besöksstatistiken offentlig och i så fall visas de senaste referrer-na som länkar på den sidan. Genom att modifiera webbläsaren eller använda en robot så kan man skicka med vilken info som helst som referrer. Länkarna på den eventuella statistiksidan räknas då som inlänkar och det är ju ett enkelt sätt att skaffa sig sådana ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hmm... jag har sett vissa exempel på när folk lägger in bilder till synes planlöst i forumtrådar. Bilderna är då direktlänkar från de sidorna som bilden är tagen från och även dessa sidor brukar få en hel del "besökare" i statistiken.
Är tanken densamme? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett litet tillägg: Jag läste nyligen i ett annat forum och det finns tydligen en enkel addon till FireFox som gör detta. Har installerat den nu för att se va det är.
Så det är med andra ord inte så avancerat så i stort vem som kan göra det. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|