FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjohej, WN.
Startade för ett tag sedan upp en bilklubb vid namn FOX-Performance.se. Problematiken ligger i att det inte direkt flödar besökare, utan jag har ungefär 30 unika besökare om dagen. Har ni några tips på hur jag skulle kunna öka besökarantalet (relevanta besökare) utan någon direkt kostnad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Försök få dina nuvarande besökare att blogga om och länka till din sida. Fler inlänkar betyder både fler besökare och högre placering i ex. Google vilket också leder till fler besökare.
Annars gäller det att ha gott om tålamod med nya sidor, det tar ett tag innan sidan "upptäcks" och besökarna strömmar in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kollade din sajt och mitt tips är att fylla sidan med mer innehåll. Allt som finns nu är femtielva medlemmar och en bild på en Ford Sierra
![]() X-Cars, är det Forden eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bilden i sidhuvudet på din sajt, du använder Volvos typsnitt (vad heter det?) i kombination med en Saab 900 på bilden... gjort med vilje eller?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
I och med att det är en öppen community är det svårt att hålla olämpliga inlägg borta, såsom en rostig Ford Sierra. :blink: Kategoprin x-cars är förövrigt en bil som på något sätt har ett mål som inte är en standardbil. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Installera Web Developer-tillägget till Firefox och titta i felkonsolen när du laddar din förstasida... inte så snyggt! Åtgärda felen, varningarna kanske du inte behöver fokusera på, de är ju ofta css-baserade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ingenstans hittar jag information om vad Fox performance står för, vad målsättningen är, varför jag ska bli medlem. Jag upplever det som _för_ generellt.
Avses prestandabilar med namnet "performance", vad menas med "Sveriges snabbaste bilklubb" och är ni verkligen en klubb?, vad menas egentligen med "mötesplats för genuint bilintresserade"? Jag tror att en rejäl information direkt på förstasidan som bättre förklarar vad ni är och vad ni står för skulle underlätta, ge fler besökare etc... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jadu Erik, tror inte jag har några bra tips till dig, tyvärr. Gratis, finns inte mycket som är det.
Har svårt att se vilken typ av webbsidor du skulle försöka fåtill reklam på heller, det finns ju så många av din typ. Det gäller ju att sticka ut lite extra, tyvärr så har ju Garaget och nu senast Gatbilar en klar community med stort besökarantal och jag tror att många hellre stannar där. Du kanske skulle försöka satsa på en lokal marknad och sedan hoppas på att det kommer in fler?! Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har en del planer som jag tror kommer att slå igenom. Med nytänkande, grym funktionalitet och bra marknadsföring så kommer det att gå. Det är jag helt övertygad om. Det gäller bara att man är först... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|