Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Marknadsföring av FOX-Performance.se?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-17, 09:55 #1
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Medlem
Sigurds avatar

Tjohej, WN.

Startade för ett tag sedan upp en bilklubb vid namn FOX-Performance.se. Problematiken ligger i att det inte direkt flödar besökare, utan jag har ungefär 30 unika besökare om dagen.

Har ni några tips på hur jag skulle kunna öka besökarantalet (relevanta besökare) utan någon direkt kostnad?
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 10:17 #2
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Försök få dina nuvarande besökare att blogga om och länka till din sida. Fler inlänkar betyder både fler besökare och högre placering i ex. Google vilket också leder till fler besökare.

Annars gäller det att ha gott om tålamod med nya sidor, det tar ett tag innan sidan "upptäcks" och besökarna strömmar in.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 11:11 #3
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Kollade din sajt och mitt tips är att fylla sidan med mer innehåll. Allt som finns nu är femtielva medlemmar och en bild på en Ford Sierra

X-Cars, är det Forden eller?
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 11:15 #4
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Bilden i sidhuvudet på din sajt, du använder Volvos typsnitt (vad heter det?) i kombination med en Saab 900 på bilden... gjort med vilje eller?
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 11:19 #5
Sigurds avatar
Medlem

Medlem
Sigurds avatar

Citat:
Originally posted by 1337pm@Jan 17 2007, 12:11
Kollade din sajt och mitt tips är att fylla sidan med mer innehåll. Allt som finns nu är femtielva medlemmar och en bild på en Ford Sierra

X-Cars, är det Forden eller?
Problemet med att fylla med innehåll är ju att det inte finns så mycket att fylla ut med. Allt är medlemsbaserat och finns det då inga medlemmar blir det svårt att fylla med innehåll från användarna.

I och med att det är en öppen community är det svårt att hålla olämpliga inlägg borta, såsom en rostig Ford Sierra. :blink: Kategoprin x-cars är förövrigt en bil som på något sätt har ett mål som inte är en standardbil.
Oläst 2007-01-17, 11:19 #6
Seattlegrunges avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Installera Web Developer-tillägget till Firefox och titta i felkonsolen när du laddar din förstasida... inte så snyggt! Åtgärda felen, varningarna kanske du inte behöver fokusera på, de är ju ofta css-baserade.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-17, 11:20 #7
Sigurds avatar
Medlem

Medlem
Sigurds avatar

Citat:
Originally posted by Seattlegrunge@Jan 17 2007, 12:15
Bilden i sidhuvudet på din sajt, du använder Volvos typsnitt (vad heter det?) i kombination med en Saab 900 på bilden... gjort med vilje eller?
Aldrig reflekterat över den biten, men lite komiskt när du påpekar det. Förövrigt är det taget från en Volvo som är på omkörning.
Oläst 2007-01-17, 16:35 #8
princips avatar
princip princip är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
princips avatar

Reg.datum: Jun 2005
Ingenstans hittar jag information om vad Fox performance står för, vad målsättningen är, varför jag ska bli medlem. Jag upplever det som _för_ generellt.

Avses prestandabilar med namnet "performance", vad menas med "Sveriges snabbaste bilklubb" och är ni verkligen en klubb?, vad menas egentligen med "mötesplats för genuint bilintresserade"?

Jag tror att en rejäl information direkt på förstasidan som bättre förklarar vad ni är och vad ni står för skulle underlätta, ge fler besökare etc...
princip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 21:02 #9
sjukast_info sjukast_info är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
sjukast_info sjukast_info är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Jadu Erik, tror inte jag har några bra tips till dig, tyvärr. Gratis, finns inte mycket som är det.

Har svårt att se vilken typ av webbsidor du skulle försöka fåtill reklam på heller, det finns ju så många av din typ. Det gäller ju att sticka ut lite extra, tyvärr så har ju Garaget och nu senast Gatbilar en klar community med stort besökarantal och jag tror att många hellre stannar där. Du kanske skulle försöka satsa på en lokal marknad och sedan hoppas på att det kommer in fler?!

Lycka till.
sjukast_info är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 21:06 #10
Sigurds avatar
Medlem

Medlem
Sigurds avatar

Citat:
Originally posted by sjukast_info@Jan 19 2007, 22:02
Jadu Erik, tror inte jag har några bra tips till dig, tyvärr. Gratis, finns inte mycket som är det.
Har svårt att se vilken typ av webbsidor du skulle försöka fåtill reklam på heller, det finns ju så många av din typ. Det gäller ju att sticka ut lite extra, tyvärr så har ju Garaget och nu senast Gatbilar en klar community med stort besökarantal och jag tror att många hellre stannar där. Du kanske skulle försöka satsa på en lokal marknad och sedan hoppas på att det kommer in fler?
Lycka till.
Jag är medveten om att det är svårt att slå sig in på en marknad där det redan finns ett antal bra alternativ, och jag förstår också att nuvarande medlemmar på andra sajter inte går över till en där det inte finns något innehåll / aktiva medlemmar.

Jag har en del planer som jag tror kommer att slå igenom. Med nytänkande, grym funktionalitet och bra marknadsföring så kommer det att gå. Det är jag helt övertygad om. Det gäller bara att man är först...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017