Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone = Oseriösa

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-07, 13:06 #1
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
:angry:
Beställde ett webbhotell hos crystone för 2 veckor sedan.
Efter att jag betalt hotellet med kreditkortet, så mailade kundtjänst oss att namnet var upptaget. :blink:

Då ringer jag till dem och meddelar att jag vill makulera ordern. Maila oss säger dom.

Jag skickar ett mail....inget svar.
Jag skickar ytterliggare ett mail efter 1 vecka.....inget svar.

Jag skickar ett 3:e mail (i måndags) och skickar då till alla epost adresser jag hittar.
inget svar.... h34r:

Har dom några nöjda kunder överhuvudtaget?
aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 13:10 #2
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by aktieante@Mar 7 2007, 13:06
Har dom några nöjda kunder överhuvudtaget?
Ja.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 13:16 #3
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by aktieante@Mar 7 2007, 14:06

Beställde ett webbhotell hos crystone för 2 veckor sedan.
Efter att jag betalt hotellet med kreditkortet, så mailade kundtjänst oss att namnet var upptaget.
Då ringer jag till dem och meddelar att jag vill makulera ordern. Maila oss säger dom.
Jag skickar ett mail....inget svar.
Jag skickar ytterliggare ett mail efter 1 vecka.....inget svar.
Jag skickar ett 3:e mail (i måndags) och skickar då till alla epost adresser jag hittar.
inget svar....
Har dom några nöjda kunder överhuvudtaget?
Hej

Om ett namn mot förmodan visar sig vara upptaget då det skall registreras så erbjuds kunden möjlighet att, antingen få ett annat namn eller att få ordern makulerad. Det är beklagligt att du inte fått svar från supporten i detta ärende och jag ber å Crystones vägnar om ursäkt för detta. Jag skall se vad det är som felat hos oss.

Naturligtvis så skall du få dina pengar tillbaka då vi inte kan leverera tjänsten som du beställt till fullo. Maila mig direkt i detta ärende, [email protected], så skall jag se till att det ordnas upp.

Med vänlig hälsning

Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 13:18 #4
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
Här svarar ni direkt.
Varför svarar ni inte på mailen?
aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 13:29 #5
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by aktieante@Mar 7 2007, 14:18
Här svarar ni direkt.
Varför svarar ni inte på mailen?
Hej

Jag kan inte svara på varför du inte har fått ett svar då jag inte är till fullo insatt i ditt ärende än. Jag skall meddela vår Support att du inte har fått något svar samt informera vår Kundtjänstchef om detta ärende och be honom se över det som inträffat.

Dock så kan jag ta över detta ärende och se till att det löses för dig. Maila ditt kundnummer på den beställningen som är fel så skall jag se till att du får pengarna tillbaka.

mvh

Mats simonsson
Crystone AB
[email protected]
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-11, 16:28 #6
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Beklagligt. När sånt här kommer upp för "allmänheten" är det enda gången Crystone verkar reagera? Ska era kunder behöva skriva på WN om deras problem för att ni ska ta tag i det?
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-12, 10:17 #7
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by KryptoniT@Mar 11 2007, 17:28
Beklagligt. När sånt här kommer upp för allmänheten är det enda gången <span class='highlight'>Crystone</span> verkar reagera? Ska era kunder behöva skriva på WN om deras problem för att ni ska ta tag i det?
Hej

Jag förstår ditt argument.

Vår kundtjänst jobbar hårt med att besvara alla frågor och krav som kommer in till oss. Ibland så hinns inte allt med och det är beklagligt och det är inget jag försvarar.

Ibland når inte synpunkter och klagomål oss utan många väljer att publicera det på forum. Många gånger kan det vara det som behövs för att se att något brister i rutinerna, många gånger räcker det med ett brev till vår kundtjänst. Det här fallet har resulterat i att vi håller på att se över våra rutiner för återbetalningar med en målsättning att detta skall gå fort och smärtfritt för kunden. Crystone likt andra företag jobbar ständigt med förbättring, dock så finns det stunder då en organisation kan bli ”hemmablind” och det är då det är mycket viktigt med information/klagomål likt de i denna tråden.

Med Vänlig hälsning
Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-12, 11:09 #8
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?

Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.

Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen "signal" har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-12, 11:38 #9
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by Storen@Mar 12 2007, 12:09
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.
Hej

Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.

Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-12, 22:32 #10
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Simonsson
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.
Hej
Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.
Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]
Hur ser statusen ut på ärendet.
Är pengarna på väg?
aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017