FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag satt och letade domännamn under .se till två nya projekt här om dagen.
Hittade två väldigt fina, som enligt både NIC.se och Web10.se var lediga. Beställde dem (hos Web10) och betalade direkt, fick kvitto på att de var betalda osv. Men sedan tycktes domänerna aldrig registreras... Jag mailade Web10 och undrade hur lång tid det skulle ta, varpå jag fick svaret "Domänerna blir inte lediga förän i April." Det var ju lite märkligt, tyckte jag. ![]() De har nu föreslagit att jag ska vänta tills dess, och att de då registrerar domänerna åt mig. Men hur tycker ni man ska bete sig? Det känns som att de förmodligen kommer glömma bort mina domäner, eller att någon annan kommer hinna registrera dem före Web10 när de blir lediga, det kanske är bättre att kräva pengarna tillbaka och själv vara med och "tävla" om domänerna när de släpps i April? Någon som vart med om något liknande? Vore fint med lite tips/råd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är domäner som nyligen gått ut ligger de i karantän hos Nic-se i 90 dagar innan de släpps. Förmodligen det somhar "hänt" i ditt fall.
Du kan ju testa att använda något Snapback ombud för att knipa domänerna när de blir lediga. Pratas en del om Snapback i den här tråden: http://www.webmasternetwork.se/f16t19213.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jahaja, där ser man. Är det ens någon idé att vänta på att Web10 ska registrera dem åt mig då, eller kommer de med största sannolikhet försvinna till någon annan så fort de släpps?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det lustiga är att jag redan har betalat för domänerna.
Så vad göra? Kräva pengarna tillbaka eftersom att jag inte fick vad jag betalade för? Edit: Jo det är intressanta domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hos Snapback-ombud betalar du oftast i förskott, och får pengarna till godo om de inte lyckas ta den åt dig.
I det här fallet när det inte är ett snapbackombud skulle jag begära pengarna tillbaka. Det brukar sällan vara några problem. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|