FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller på med de sista bitarna av mitt nya projekt men har ännu inte lyckats komma på en bra domän.
Någon som vill ge förslag? Jag tänker inte nämna det ord som ska ingå i domänen (kallar det nedan "mittord"), men sidan är av bloggliknande struktur och kommer att handla om ordet i fråga. www.mittord + ? .se vad ska jag skriva istället för frågetecknet? www.mittord + koll.se hade fungerat om inte den varianten redan använts. Tack på förhand! Edit: Uttryckte mig oklart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte för att jag förstod så mycket, men jag skulle i alla fall satsa på ordet+?.se Har fått för mig att det ger en minimal, men ändå fördel i sökmotorplaceringen om nyckelordet kommer så tidigt som möjligt i domännamnet.
Just my 50 cents... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Väldigt beroende på vilken typ av ord och sammanhang, samt vilket budskap du vill få ut. Vilken målgrupp riktar du dig mot? "Koll" känns ju lite mer ungdomligt..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
24 eller net kanske passar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för förslagen. Ordet är ett teknikord. Helst vill jag att domänen inte ska göra att sajten framstår som en trist, stel info/blogg sajt. Därför går 24 och net bort.. Klurigt det här faktigst, för man vill ju inte ändra domän senare utan ha nåt bra från start...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Gå till www.namewand.com
Den morphar fram nya namn åt dig automatiskt. Är visserligen min tjänst, hoppas ingen blir upprörd ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|