Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Paypal måste man lägga till konto/CC?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-08, 17:53 #1
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Tjenare,

Det är så att jag inte för närvarande har ett paypal konto som är verifierat osv men skall snart få ca 4000kr av en kille för ett litet projekt jag hjälpt honom med. Om jag tar emot pengarna där kan jag sedan använda dom utan att behöva lägga till min info om tex kreditkort, bankkonton osv? Eller sitter dom låsta där tills jag lägger till ett bankkonto eller kreditkort eller något jobbigt?

När jag kollar runt på mitt konto så är alla sending limits osv på 0 Sek men om jag nu får in 4000kr kommer dom då höjas till det så att jag åtminstone kan använda mina pengar som jag har utan att lägga till massa konton och kort?

Har försökt kontakta paypal men dom är ju inte direkt snabba av sig alls om man säger så. Någon här som kanske har en liten anning om hur det fungerar?

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-08, 21:22 #2
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
AFIK så kan du utan problem slussa vidare pengarna till ett annat paypalkonto (handla) sen utan att verifiera authencitet genom att lägga till ett bankkonto eller CC. Men om du vill plocka ut dem i kontanter måste du gå genom paypals bankkonto-verifieringsprocess som tar typ en vecka.
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-08, 21:46 #3
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
PeterHAs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by viper@Dec 8 2006, 18:53
Tjenare,
Det är så att jag inte för närvarande har ett paypal konto som är verifierat osv men skall snart få ca 4000kr av en kille för ett litet projekt jag hjälpt honom med. Om jag tar emot pengarna där kan jag sedan använda dom utan att behöva lägga till min info om tex kreditkort, bankkonton osv? Eller sitter dom låsta där tills jag lägger till ett bankkonto eller kreditkort eller något jobbigt?
När jag kollar runt på mitt konto så är alla sending limits osv på 0 Sek men om jag nu får in 4000kr kommer dom då höjas till det så att jag åtminstone kan använda mina pengar som jag har utan att lägga till massa konton och kort?
Har försökt kontakta paypal men dom är ju inte direkt snabba av sig alls om man säger så. Någon här som kanske har en liten anning om hur det fungerar?
Mvh,
Viper
Lägga till ett bankonto tar 3-5 vardagar och är det enklaste alternativet.
När du lagt till ett bankkonto så sätter dom in 2 små belopp på ditt bankkonto t ex 0,29 dollar och 0,24 dollar. När du ser beloppen på ditt bankonto så verifierar du ditt bankkonto genom att fylla i belopp1 och belopp2 i ditt paypal konto.

Lägga till ett kreditkort tar tills du får denna månadens kontoutdrag/räkning för ditt kreditkort, dvs till slutet av nästa månad. Det tar alltså ca 9-5 veckor.
När du lagt till ett kreditkort så sätter dom in 2 små belopp på ditt kreditkort t ex 0,29 dollar och 0,24 dollar. När du ser beloppen på ditt kreditkort kontoutdrag/räkning så verifierar du ditt kreditkort genom att fylla i belopp1 och belopp2 i ditt paypal konto.

Du kan t ex lägga till ditt bankkonto redan nu, så är det kanske är klart när du får
insättningen för det arbete du gjort så går det snabbare för dig.
Att sedan ta ut pengarna till ditt bankonto tar 3-5 arbetsdagar.

Ursäkta att jag frågar, men varför inte be den som ska betala dig, att betala direkt till ditt bankkonto? Då behöver du bara ge ditt bankkontos IBAN och SWIFT, hela processen tar då om betalaren finns i EU 3-4 dagar, om betalaren finns utanför EU 5-7 dagar ...
PeterHA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-09, 14:56 #4
Flitig postare

Flitig postare

Han vill inte det för han har redan pengar på sitt paypal konto osv, men låter ju som det inte skall vara några problem att få ut pengarna då iaf.

Tack för hjälp!

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017