Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Låta en php-fil spara en annan fil

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-07, 20:58 #1
PetterS PetterS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
PetterS PetterS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Hejsan!

Jag har en sida som under vissa dagar har runt 5000 besökare per timme, och det gör att besökarna biland får felet "för många anslutna användare i databasen". Som det är nu så läser index.php info från databasen för varje ny besökare, men innehållet ändras bara 10 ggr om dagen.

Nu tänkte jag att jag skulle göra som så att jag exempelvis var tionde minut kör php-kod som går in i databasen och hämtar information, och sedan sparar det i en annan fil, content.html.

Sen ska jag låta jag bara index.php "includa" content.html istället för att köra sönder databasen hela tiden.

Det jag behöver är en php-kodsnutt som skriver över ett annat dokument på servern, hur ska jag göra?

Exempel på hur jag tänkt:

Kod:
<?php
$content = "<td>Nyheter från sidan som hämtas från databasen<br></TD>";

**Någonmetod spara(överlagra) $content  som content.html
?>
Jag vet inte ens ifall detta fungerar.... vore bra ifall någon kunde berätta hur man gjorde iaf =)

Ett annat sätt att få bukt med problemet är kanske att göra så att besökarna inte "stannar" för länge i databasen, som det är nu får den kanske omkring 10 000 förfrågningar per timme, det är ungefär 3 per sekund. Databasen klarar dock av 79 samtidigt, hur hänger detta ihop? :S Jag trodde att besökarna blev avkopplade precis efter att sidan blev färdigladdad. Eftersom jag har ett webbhotell är det nog inte så troligt att man kan göra några inställningar ändå

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta!

Mvh Petter
PetterS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017