FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Tänkte kolla om det är ngn som använder sig av Ventelo Privat telefoni? Synpunkter, klagomål, saker som man inte såg från början, avtal etc? Tacksam för svar. MVh AnOn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har ett par kunder som använder venFelo som företagstelefoni, jag kan inte annat än avsky deras support. Deras hemsida är värdelös med. Att det ska ta 10 minuter att få ett par gprs inställningar skickade till sig för att man väntar i telefonkö, och funktionen saknas på deras hemsida är skandal.
Yahoo va glad jag lät, men det speglar mina åsikter om ventelo bra... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill bara säga 2 saker, utan att behöva förklara mig närmare:
1) Jag har jobbat på Ventelo 2) Jag skulle aldrig skaffa ett abb hos Ventelo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Måste kanske tillägga att det givetvis är min helt privata åsikt.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
najk: Vet inte om det är skillnad på Företagstelefoni och Privattelefoni men det lät ju inge vidare.
Robert: Kan du PMa mig varför är du snäll. Vill bara vara helt 100% säker innan jag säger nej ![]() Tack för svar från er båda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har PM
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Read Only
|
Jag säljer telefoni för Ventelo via Allsite AB.
Det är väl okej. Just i företagssidan är det många som använder det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Säger samma sak, ventelo är bara kludd. Grannen vi har körde det i sin firma och maken till problem har jag inte sett på telefoni tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Som vanligt låter ni som ett gäng gnälliga pensionärer... :angry:
Inte ett enda konkret exempel på vad som är dåligt. Jag använder Ventelo på fast tele, mobil tele och min internet uppkoppling. Aldrig haft ett enda problem. När jag ringt kundtjänsten svarar som BETYDLIGT snabbare än tex Telia. Som bonus behöver jag inte sitta och knappa in till vilken avdelning jag vill till, utan en riktig människa svarar. Mvh R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vill varna för Ventelo!
Vi har en växel med 100 + 30 nummer som är direktansluten till Ventelo, det innebär att Ventelo ansvarar för allt som går från vår växel till b-nummer. De kan mao inte skylla på Telia. Vi använder inte alla nummer själva utan hyr ut anknytningar till andra företag i samma lokaler som då får egna nummer och/eller nummerserier. Vi har haft Ventelo i 24 månader och nu nyligen förlängde vi detta ab 12 månader. Under de första 24 månaderna hade vi väldigt mycket problem med allt möjligt. Vid ett tillfälle ekade det i telefonerna så det inte gick att prata, detta pågick under 2 veckor. Vi reklamerade och fick 14,000 SEK exkl moms i kompensation, något som ersatte lön till säljare men inte förlusten för företaget. Vi omsätter cirka 100.000 - 150,000i veckan som till 99% består av säljarnas prestation per telefon, vi är altså väldigt beroende av telefonerna. Under de första 24 månaderna gjorde vi 2 reklamationer där telefonerna låg nere helt och vi blev ersatta med vad vi betalar ut i lön till säljarna. Förutom dessa 2 reklamationer så har vi minst en gång i månaden behövt felanmäla telefonin till Ventelo. Inte en enda gång har det varit fel på växlen, utrustning eller något annat än Ventelo. Ventelo har gett oss en egen kontaktperson som jag ger högsta betyg på alla sätt. Hade det inte varit för denna person och löften om allt första året/åren vara var inkörningsperiod så hade vi ALDRIG förlängt avtalet 12 månader till. Vi är nu inne på vår tredje reklamation och har ej fått svar ang den på 14 dagar, nu sitter vi utan telefon IGEN inan ens den sista reklmationen är behandlad! Vi har köpt/fått en helsida i en tidning som når ut till 120,000 läsare där vi kommer berätta vilka problem vi haft med denna operatör. Denna tidning kommer även gräva vidare och är intresserad av andra som har eller har haft problem med Ventelo. Svara på detta om ni har något att berätta så ser vi till att det också hamnar i tidningen OM inte Ventelo löser vårt problem på ett bra sätt vilket betyder häver avtalet på studs och kompenserar oss. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|