FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Försökte registrera en .eu-adress häromdagen. Jag gjorde detta via loopia som i sin tur skickade in ansökningen 4 sekunder efter kl 11.00 (Domänen släpptes fri kl 11.00). Tyvärr räckte inte detta utan istället blev det sibername.com (ett engelskt domänregistreringsföretag) som fick adressen.
Min fråga lyder. Har de registrerat denna för en kunds räkning eller sitter dom och väntar på att jag (eller nån annan) ska kontakta dom och be om att få köpa den? tack på förhand //Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror ju helt klart vad det var för eu-domän du försökte köpa. Vet vi det så kan vi ju ge en närmare förklaring till din fråga.
Var det sadofdsoihjuoshdf.eu du försökte köpa så köpte sibername.com den på vinst eller förlust. Var det däremot t ex rover.eu så har de ju köpt den förhoppningsvis för kunds räkning. ![]() EDIT: smiley |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar!
Det var en 3 bokstäverskombination i stil med vab. eu! Ska jag tolka ditt svar som att de har en kund eller att de vill ha en kund? Om de redan hade en kund skulle inte sibername.com stå som licensinnehavare va? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla denna tråden... kanske du blev nekad av samma anledning som nämns där? Dvs de är hårda på att namnet som ska reggas måste finnas som t ex bolags/eller varumärkesnamn.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...aktiebolag&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja! Det var jag som skapade den tråden
![]() Och nu i veckan släpptes den äntligen ur karantänen till allmänheten. Dvs, inga varumärkes/bolagsnamn krävs för att registrera adressen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Aha... missade att du skapade båda trådarna...
Bättre jag lämnar över detta ärendet till de andra proffsen här ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För varje accrediering ditt ombud har mot eurid så hinner de få kanske 3-4 domäner vid ett släpp under första minuten. Sedan är alla namnen upptagna.
Om du fick in ansökan 4 minuter efter ja då ska du anlita ett annat ombud som är snabbare. Alla 3 bokstavskombinationer är upptagna på 20- sekunder vid ett släpp. För att du ska kunna få ditt namn så måste din registrerare skicka in din ansökan först i sin kö. och registreraren måste ha flera trådar till EURid också. (är ej tillåtet) Då är möjlighten kanske 10% eller så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Han skrev dock inte 4 minuter, utan 4 sekunder.. läs första inlägget igen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok har nu läst igen.. Frågan ändras då tills vems klocka. 4 sekunder efter Loopia har loggat in eller efter fröken ur? Vad jag vill komma fram till att det är så gått som omöjligt att få 3 bokstavs domäner, samt nästan obefintligt att få resten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|