FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade varit kul att höra hur många som använder Xserve och Mac OS X Server här på WN. Antagligen inte alltför många
![]() Vi kör 4st lastbalanserade Xserve G5 som frontend och en HP Proliant med MySQL som backend och det snurrar på fint. Dom flesta admins i vår hall brukar gå förbi och drömma sig bort ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur är prestandan på dom? Dom är säkert fina men dyra.
Så tror inte många köper servrar för dom ska vara "söta" utan prestanda och pris. Varför kör ni en HP server med MySQL? Klarar inte Xserve av hantera det bra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De syns på långt håll, extremt mycket mer eleganta och snyggare än övriga peseservers vi tvingas dras med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har ett gäng G5;or som kundburkar, har dock aldrig fått äran att testa dom närmre.
Dock är dom ungefär som SUN, mycket söta att titta på ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En av våra servrar är numera en Xserve G5, men det kände du ju till sedan tidigare Björnström.
Jag har inte hunnit hårdtesta den än, men det ska säkert räcka till mer än väl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Xserve är onekligen vacker. Den ska tydligen heller inte vara alltför dyr. Vid introduktionen av X86-baserade Xserve visade Apple upp en prisjämförelse mellan Xserve och Dells PE 1950 som visade på ett mycket lägre pris på Xserve. Det går nog att få tag i denna presentation på Apple's hemsida. Nu ska man givetvis ta det med en nypa salt men Xserve ska inte väljas bort pga att den kostar för mycket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Nästa pall kommer om cirka 14 dagar faktiskt. Jag tycker att kombinationen Mac OS X (Unix) med Xserve G5 hårdvara är svårslagen så länge inte prislappen är 40000 utan snarare 12000kr. Smidigt att hantera och inga problem. Förutom i helgen då när en burk gick ner. På väg till hallen nu. MySQL går långsammare på OS X än andra operativsystem - har något med trådningen att göra. Vi har ju rätt feta krav på databaserna så vi är nog känsligare än andra. Det blev en HP Proliant 380G4 med 2x3.0GHz Xeon, 4GB RAM och RAID-10 4x36.4GB 15.000rpm U320 SCSI. Den går snabbt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter i hallen nu. Lunarstorms bladservrar värmer min rygg
![]() Den hade fått kernel panic och hängt sig. Första gången en OS X Server hänger sig för mig någonsin - vi har kört maskiner i produktion sedan 2003! Även om det suger så är jag jäkligt nöjd att det inte var hårddisk-krasch som alltid tar lite tid att fixa även om man har backup. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||