FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur gör ni när ni skickar paket till era kunder och de betalar mot faktura?
Skickar ni med fakturan i paketet? eller skickar ni en faktura när kunden har hämtat ut paketet? Det jag egentligen undrar över är hur det blir med förfallodatumet som väl måste beräknas från det att kunden hämtat ut paketet!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte hur andra gör men förfallodatumet måste väl räknas från det datum paketet är tillgängligt för kunden?
Om kunden sen inte hämtar ut det skall ju inte belasta avsändaren i senare inkomst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad dillar ni om? Förfalldatumet beräknas på fakturadatum. Fakturadatum är normalt det datum du skriver ut fakturan eller skickar paketet.
När kunden hämtar paket har ingen betydelse.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skickar med fakturan i paketet. Fakturadatum är dagen då jag skriver ut fakturan och skickar paketet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du förväxlar det med ångerrätten som börjar när kunden väl fått sitt paket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
skickar fakturan i paketet. Exempelvis är fakturadatumn när du beställer från en grossist normalt sett samma dag som du beställde sakerna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|