FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har gjort ett fynd på bokrean!
"Användbara hemsidor - analys av 50 webbplatser" kostar/kostade 89:- på bokrean och handlar om vad som ger ett bra eller mindre bra första intryck av en webbplats. Boken innehåller grundregler, kommentarer och rekommendationer om 50 kända (amerikanska) webbplatser. Mycket smågodis för ynka 89 kr. Boken är utgiven av www.newriders.com och är på svenska. ISBN: 91-631-1972-2 och hör till kategorin Internet/Design/Grafik. Länkar i boken till NNGroup där en av författarna är medlem. www.nngroup.com/reports (i menyn från startsidan är sökvägen till reports döpt till Publications) kan man ta del av bokens innehåll i form av de kompletta rapporterna. De kostar dock en god slant, ca $ 70-250 per rapport. Då är ju en kort sammanställning på svenska för 89 spänn en bättre affär! Någon mer som köpt boken och tyckte att den var värd pengarna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har för mig att jag bläddrade igenom den för ett par år sedan men eftersom den fortfarande kostade runt 300 spänn köpte jag den inte. Vill minnas att den är en bra do/don't-bok.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är alltså gurun Jacob Nielsen som skrivit den, köp den oavsett pris
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I vilken bokhandel (kedja?) hittade du den? Verkar inte som om bokus eller akademibokhandlen har den och alla online bokhandlar har ju inte direkt rea...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag köpte min på bokrean på Akademibokhandeln. Annars har jag sett att den finns på Adlibris, dock för fullpris.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Verkar ju intressant. Hittade lite mer info kring den om nån är intresserad. Nu fattas bara att hitta den på bokrean
![]() Kortfattad innehållsbeskrivning (.doc) Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, den finns INTE på den största Akademibokhandlen i Stockholm iaf....konstigt... =/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du känner inte någon som bor i en mindre stad som har Akademibokhandeln? Chansen kanske är större då att boken finns kvar. Såg att Adlibris vill ha 372:- exkl. frakt för boken. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|