Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Premium SMS Australien

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-26, 19:21 #1
ChristofferJs avatar
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Medlem
ChristofferJs avatar

Letar efter en SMS betaltjänst för Australien. Vad jag har förstått så täcker varken Cellsynt, Telefix, Viatel eller Mypay Australien/asien.

Har letat runt lite och har exempelvis fastnat för Mbill, men har inte fördjupat mig något mer. Är det någon av er som har några erfarenheter av dom, eller rent utav kan rekommendera några andra?

Intressanta tariffer är 1AUD (ca 5kr) 2AUD (ca 10kr) 3AUD (ca 15kr) 5AUD (ca 30kr) 10 (ca 50 kr) och 20AUD (ca 100kr).

Ska kunna betala ut inom Europa. Självklart gärna bra priser.

Tjänsten gäller bland annat röstsystem och tävlingar. Beräknas till några hundra i antal per månad till en början.
ChristofferJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 19:35 #2
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Vi kör ett par kortkoder i australien sedan ca en månad tillbaka, 3 & 6 AUD.. för några hundra SMS i månaden är det kanske dock inte något alternativ.. prova med m-enable/txtnation, om jag minns rätt så kör de i AU också.. http://www.m-enable.com/
Oläst 2006-10-27, 16:36 #3
ChristofferJs avatar
Medlem

Medlem
ChristofferJs avatar

Tack så mycket Tobbe!

Ja, än så länge har vi ingen klar syn på hur många det kan komma gälla. Självklart hoppas vi på det bästa. Dock så är det tveksamt att det ska vara värt ett så pass högt månadspris som ni har, då det till en början kan vara svårt att kommer upp i antalet där inkomsten per sms (som är högre hos er) ska löna sig/väga tyngre.

Ska kolla lite närmare på m-enable, återkommer om det blir ändringar. Tack så länge!
ChristofferJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-07, 14:46 #4
Adam Abenius Adam Abenius är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
Adam Abenius Adam Abenius är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
Jag har varit med och utvecklat en lägsta-budauktion och vi använde oss då av Txtnation.

Jag måste säga att jag är _mycket_ besviken på deras support och alla de tomma löften man hela tiden fick. De lovade saker i början, som sedan inte gick att fixa, men lite senare tydligen gick att fixa (mot att vi betalade extra då förstås).

Flera gånger har också "Inkomna SMS" försvunnit från deras kontrollpanel, vilket är helt ödesdigert för en site som inriktar sig på Lägstabud-systemet.

Jag rekomenderar att du letar vidare efter något annat företag som kan lösa dina problem, det sorgliga verkar vara att det är endast Txtnation som faktiskt stödjer flest länder.
Adam Abenius är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017