FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Letar efter en SMS betaltjänst för Australien. Vad jag har förstått så täcker varken Cellsynt, Telefix, Viatel eller Mypay Australien/asien.
Har letat runt lite och har exempelvis fastnat för Mbill, men har inte fördjupat mig något mer. Är det någon av er som har några erfarenheter av dom, eller rent utav kan rekommendera några andra? Intressanta tariffer är 1AUD (ca 5kr) 2AUD (ca 10kr) 3AUD (ca 15kr) 5AUD (ca 30kr) 10 (ca 50 kr) och 20AUD (ca 100kr). Ska kunna betala ut inom Europa. Självklart gärna bra priser. Tjänsten gäller bland annat röstsystem och tävlingar. Beräknas till några hundra i antal per månad till en början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi kör ett par kortkoder i australien sedan ca en månad tillbaka, 3 & 6 AUD.. för några hundra SMS i månaden är det kanske dock inte något alternativ.. prova med m-enable/txtnation, om jag minns rätt så kör de i AU också.. http://www.m-enable.com/
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack så mycket Tobbe!
Ja, än så länge har vi ingen klar syn på hur många det kan komma gälla. Självklart hoppas vi på det bästa. Dock så är det tveksamt att det ska vara värt ett så pass högt månadspris som ni har, då det till en början kan vara svårt att kommer upp i antalet där inkomsten per sms (som är högre hos er) ska löna sig/väga tyngre. Ska kolla lite närmare på m-enable, återkommer om det blir ändringar. Tack så länge! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har varit med och utvecklat en lägsta-budauktion och vi använde oss då av Txtnation.
Jag måste säga att jag är _mycket_ besviken på deras support och alla de tomma löften man hela tiden fick. De lovade saker i början, som sedan inte gick att fixa, men lite senare tydligen gick att fixa (mot att vi betalade extra då förstås). Flera gånger har också "Inkomna SMS" försvunnit från deras kontrollpanel, vilket är helt ödesdigert för en site som inriktar sig på Lägstabud-systemet. Jag rekomenderar att du letar vidare efter något annat företag som kan lösa dina problem, det sorgliga verkar vara att det är endast Txtnation som faktiskt stödjer flest länder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|