FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har fått en förfrågan att bygga upp en webbshop åt ett mindre företag, webbshopen kommer innefatta mellan 500 - 1000 artiklar.
Vad är rimligt pris för att bygga upp en sådan shop? kanske ska tillägga att det är en färdigköppt grund, där jag ska göra designen och lägga upp artiklarna...men det är rätt många timmars jobb... Någon som har en vettig prisbild på detta Tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
350:-/timme låter väl ganska rimligt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är en ganska ny startad firma så jag vet inte riktigt hur deras ekonomi är, så jag skulle gärna vilja göra klart priset innan jobbet, så jag kan ta ut en delbetalning innan jag startar.....p Jag är inte rädd att blåst för hela deras företags idé bygger runt denna shopen, och jag har alla lösen, så inga pengar = blank webshop :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror väldigt mycket på hur avancerad den är. Det bästa är väl att göra en ordentlig spec med alla funktioner kunden vill ha, shoppen, hur administrationen ska gå till, betalningsmetoder osv (ligger till grund för offerten). Därefter går du igenom hela specen och tidsestimerar varje aktivitet. Räkna totalet antal timmar x ditt vanliga timpris och du har ett fastpris
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
350 kr/h låter VÄLDIGT lågt...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror lite på hur stor del av arbetet som är design och hur mycket som är att lägga in varorna.
350 kr/h låter inte speciellt lågt för att lägga upp varor i en webbshop.... om det är en vettig webbshopslösning borde det kunna göras av vem som helst (utan utbildning) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|