FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett Bluetooth headset till mobilen som jag nu kopplat med bluetooth adapter till datorn, det är bara det att jag kan varken svara eller lägga på samtal i skype, bara använda som "headset" samt ventrilo klagar och säger att det ej går att använda den som mic.
Det hela blir ett "ljudkort" som heter Bluetooth-ljud bara. En kompis har testat Vatearo (tror det hette det) han tyckte det fungerade bra men det är endast 15dagars trial annars får man köpa det. Finns det något liknande någon använt? har försökt söka på google och hittar inget liknande program. Det jag vill göra är att kunna svara och logga på i skype samt i ventrilo kunna använda som "headset". När jag säger "headset" menar jag helt enkelt som mic och hörlurar precis som ett vanligt headset med slad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min allmänna uppfattning av bluetooth till datorn är att det inte funkar. Det du kan testa är att se till att bluetooth-stacken som följer med till din adapter är aktiv och inte microsofts egna (eller tvärtom). Det är troligen två helt olika och de fungerar på olika sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Headsetet måste ha stöd för nåt speciellt, kan det heta VBR tro?
Hade samma problem med mitt Jabra, köpte sedan ett GN Netcom (samma företag dessutom) som funkar prima och har denna möjligheten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|