FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag har gjort en sida i css. Det finns tre boxar (mha div) varav den ena ligger med bredden 100% längst upp på sidan. Den andra är själva main som ligger i mitten av sidan men under den som finns längst upp, jag har centerat den mha: margin-left: auto; margin-right: auto;. Den tredje håller jag på med nu som ska vara menyn. Den vill jag ska ligga till vänster om main utan att täcka över den. Jag har försökt diverse olika saker men inget funkar så finns det ngt alternativ som funkar? Hoppas ni förstår :P här är "orginalkoden": Kod:
#main { background: #ccd6e0; border: 1px; border-color: #000000; margin-left: auto; margin-right: auto; width: 500px; height: 100%; border-right: 1px solid #12354d; border-left: 1px solid #12354d; } #meny { margin-left: 100px; margin-top: 150px; width: 200px; height: 400; background: #000000; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du inte lägga #meny och #main i något vi kan kalla för #main_container, som som har margin-left: auto; margin-right: auto; och sedan float'a #main och #meny left och right i den?
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
hehe, jo, jag kom på det, så nu är det fixat. tack ändå!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
MEN nu till ett problem som uppstått, det funkar ju inte i skit IE ! den stora containern är inte centrerad utan den ligger emot vänstermarginalen :/. Hur göra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
body{text-align: center; }
|