Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Wellbed.com säljes!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-01, 01:08 #1
LRantalainens avatar
LRantalainen LRantalainen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Medlem
LRantalainens avatar

Hej,
Jag driver ett Community sedan 041223, och idag är den till salu!
Sidan, databasen, inklusive 3 domäner .com/net/org, d.v.s. rubbet.
Sidan är programmerad i PHP, och rullar på en MySQL-databas.
För tillfället jag kollar statistiken över medlemmarna har vi exakt 6918 medlemmar.

Tyvärr är aktivitetsfronten inte den bästa. Jag har själv aldrig marknadsfört sidan via annonser osv. Jag har heller aldrig skickat ut något nyhetsbrev till användarna, då jag inte riktigt haft någon lösning på hur jag ska få ut det till så många användare, med detta kanske fler användare kommer tillbaka?

Sidan har även SMS-tjänster, med detta kan man köpa VIP och få tillgång till fler funktioner. Man kan även köpa poäng via SMS (Det går även att tjäna in dessa poäng utan att beställa via SMS). Vi använder mosms.se som leverantör till SMS-tjänsterna. (Via administrationen kan man kolla inkomna SMS, datum+tid och ifrån vilket nummer det kom ifrån).

Administrationen, är enligt mig väldigt kraftfull, och det går i stort sett att administrera hela sidan. Lite exempel: Spärra användare, banna IP-adresser (Självklart går det att banna upp dessa med, när man bannar en användare- IP-adresser, kan man även skriva en beskrivning), allt som laddas upp- läggs till måste accepteras innan det visas publikt på sidan. Det här är bara några av dom funktioner som finns i administrationen. Det finns fyra stycken administrations ranker: Två stycken heter Administratör, Administratör 1 har tillgång till hela Administrationen, Administratör 2 har tillgång till allt förutom att banna användare- IP-adresser. Moderatorer kan redigera, flytta & radera trådar/inlägg. Medhjälpare har tillgång till att acceptera saker som laddas upp eller läggs till på sidan.

Som ni ser har sidan väldigt många funktioner, och det är väldigt många timmar som lagts ner på sidan.

Utropspriset ligger på 25k, vi har en eventuell köpare som köper upp sidan, men samtidigt vill jag kolla om någon är intresserad av att buda över (Bud kan tas privat eller här i tråden). Behöver du/ni mera information ber jag er kontakta mig. Jag finns på E-post/MSN: [email protected], telefonnummer finns med, kontakta mig på adressen ovan så får du numret.

Håll er till topic tack, d.v.s. skriv inte om du inte är intresserad.
LRantalainen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-02, 18:24 #2
LRantalainens avatar
Medlem

Medlem
LRantalainens avatar

Oj, det har skapats lite förvirring, 25k = 25.000:-
Oläst 2006-09-03, 06:21 #3
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
Vad handlar forumet om?

Vad har du för intäkter i snitt i månaden just nu?

Hur många besökare har du dagligen?
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 11:40 #4
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Supermoderator

Är detta egenutvecklat eller bygger det på någon av de större open source lösningarna för communities?

Hur länge har sajten varit uppe? Antal unika besökare, antal sidvisningar per dag, m.m.?
Oläst 2006-09-04, 20:21 #5
LRantalainens avatar
Medlem

Medlem
LRantalainens avatar

Hej igen,
Wellbed är ett såkallat nöjescommunity, ett Community för både tjejer & killar i alla åldrar!
Tyvärr ger sidan i dagsläget inga inkomster, p.g.a. Aktivitetsfronten. Visst finns det folk som beställer saker via SMS, men inga större summor blir det.

Sidan är egenutvecklad, vilket jag tog upp i inlägget ovan.

Som ni ser har sidan väldigt många funktioner, och det är väldigt många timmar som lagts ner på sidan.

Det står även i inlägget ovan när sidan öppnades, kanske lite dåligt formulerat.

Jag driver ett Community sedan 041223, och idag är den till salu!

Återkommer med besöksstatistiken, har lite brådis nu, våran förra räknare dog för några veckor sen. Drar några printar på den inbyggda räknaren i Cpanel.
Oläst 2006-09-04, 20:50 #6
Supermoderator

Supermoderator

Jag undrade eftersom man mycket väl kan lägga ned väldigt mycket tid och programmering på en community man tagit från ett open source-projekt. Om det är programmerat i grunden av dig så infinner sig nästa fråga - är det ordentligt dokumenterat? För att ta över ett projekt behöver man ju ha veta hur saker och ting är uppbyggt...

Verkar lite halvdött på forumet till och från, jag vill gärna få den utlovade statistiken!
Oläst 2006-09-07, 10:06 #7
LRantalainens avatar
Medlem

Medlem
LRantalainens avatar

Citat:
Originally posted by Xamda@Sep 4 2006, 20:50
Jag undrade eftersom man mycket väl kan lägga ned väldigt mycket tid och programmering på en community man tagit från ett open source-projekt. Om det är programmerat i grunden av dig så infinner sig nästa fråga - är det ordentligt dokumenterat? För att ta över ett projekt behöver man ju ha veta hur saker och ting är uppbyggt...
Verkar lite halvdött på forumet till och från, jag vill gärna få den utlovade statistiken

Ursäkta lite sent svar, mitt internet har dött lite till & från, även haft andra saker för mig. Allright, nej sidan är programmerad av mig & min medarbetare! Dokumenterat? Antar att du menar om vi kommenterat koden? Den är lite taskigt kommenterad faktiskt, men på vissa ställen finns det kommentarer. Vi tycker inte själva att de är svårt att jobba i koden. Varför det är lite halvdött i forumet beror nog på aktivitetsfronten jag tog upp i första inlägget?

Stats:
Oläst 2006-10-06, 14:48 #8
LRantalainens avatar
Medlem

Medlem
LRantalainens avatar

Communitys verkar vara en svår marknad, fått mer eller mindre intresserade köpare, men som sagt svår marknad.
Vi sänker utropspriset till 10.000:- & sätter ett köp nu pris på 18.000:-

Buda på!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017