Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på portfolio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-18, 17:30 #1
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Medlem

Jag sitter och ska släppa version 3 av min portfolio på bivald.com. Sidan ska släppas den 8nde Januari och anledningen till att jag söker feedback är att jag vill ha tid att kunna ändra sidan beroende på feedback jag får. En skärmdump av layouten:

Sidan har tre målgrupper:
- Företag/privatperson som söker Bivald/IT (mitt företag)
- Privatpersoner som vill ha mer information om mig efter att ha läst exempelvis artiklar jag skrivit
- Företag som kommer via crew12.se och söker praktikanter.

Det är alltså inte helt enkelt att tillfredställa alla. Den tredje målgruppen är mest intresserad av vad jag har gjort och därför ligger huvudfokuset på mittensidan. Filmen (även funktion #1 som jag skriver om längre ner) har flera syften. Besökarna får en koppling till mig och förhoppningsvis även en viss tilit i att jag är kompetent inom mitt område.

Det är några saker jag vill kommentera först:
- Blickfånget kommer ligga där filmen ska vara.
- Där det ska stå (film här) ska det givetvis in en film. Tanken är att jag ska filma in mig själv på sidan, exakt hur detta kommer ske är inte helt utarbetat än. Men det kommer vara rätt distinkt så man har ett tydligt blickfång (något som kan saknas nu)
- Sidorna är för tillfället nersänkta i opacity som ni ser, detta för att få fokus på filmen och vad jag gjort (mittenspalten). Tanken är att dem kommer vara 100% sen sänkas till 60% (som det är nu) när filmen startar. Sen kommer de bli 100% på mouse over.
- Sidfoten ska givetvis ligga sist efter all text, och inte över som den delvis gör nu.

Och några frågor:
- Är färgerna på bivald.com/bivald-dot-com.v10-32.png (headern är mörkare) bättre?
- Är det för mycket information? en traditionell portfolio brukar inte ha lika mycket information men a) jag vänder mig till en bredare målgrupp B) jag söker inte praktikplats som designer utan som projektledare och måste därför visa mer med text vad jag gjort och hur jag är än en designer och c) jag tycker att en besökare som är intresserad av att veta mer har en rätt i att kunna hitta all information på sidan den besöker. Är informationsberoende kan man säga.
- Tycker ni om menyn eller är den för simpel?

Funktioner
Har även en funktion jag funderar på att implementera som jag gärna vill ha feedback på:
#1 Jag funderar på att filma in mig i headern. Filma mot en transparant bakgrund så jag bokstavligen kan lägga in mig mellan designelementen med loggan. Denna funktion är tanken att visa på viljan att vara nyskapande och kommer inte vara påtryckande för besökaren. Första gången kommer den se ett tresekundersklipp (ca) där jag håller upp en skylt där det står något i stil med "klicka på mig" och sedan pausas. Återkommande besökare kommer bara sen bilden där jag håller i skylten. Du kommer alltså inte tvingas se på en kortfilm varje gång du laddar en ny sidan, utan enbart av eget val om du är nyfiken.
bivald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-18, 17:40 #2
Medlem

Medlem

Kan också nämna att jag (som filnamnen) antytt gjort ett flertal version på sidan, här är en snabb med blå bg:

bivald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 00:28 #3
micho micho är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
micho micho är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
ser bra ut!
micho är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 00:39 #4
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
Ser snyggt ut... dock din gubbe med slips (logga?), jag ser den också som en gubbe sedd bakifrån, som böjer sig fram, armarna längs benen och stjärtspringan rakt upp i ansiktet på din besökare... något lång springa i så fall, men jag ser det så iaf Jag som har ruggigt galen fantasi kanske!?!?
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 01:16 #5
youngbloods avatar
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem
youngbloods avatar

Reg.datum: Aug 2005
med blå bg ser är den oranga jobbig att läsa, med vit bg är den blåa texten jobbig att läsa.... dilemma

Ser helt ok ut annars stilren och proffsig...
youngblood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 09:29 #6
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2005
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
boenas avatar

Reg.datum: Sep 2005
Ta den vita bakgrunden, mycket bättre
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 11:09 #7
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar

Reg.datum: Sep 2006
Håller med att den vita bakgrunden känns bättre. Och den lite mer ljus blåa headern skulle jag föredra.
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 13:08 #8
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Röstar på den vita versionen! Kanske är sidan lite för bred, eller är det en procentuell bredd?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017