FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad ni hade investerat era pengar närmare sagt en miljon kronor om ni hade det? Låt oss säga att man vill på en säker sätt få ut mer pengar ur sin kapital, hur hade ni gjort då? Hade ni tex placerat de i någon bank med en förmånligt ränta, investerat de i någon företag eller helt enkelt sparat de i aktier?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Beror lite på vilka risker man är beredd att ta.
Själv hade jag nog tagit hälften på lite säkrare fonder och hälften på något upstart företag, med en affärsidé som man själv tror på. Fast det är ju lätt att säga så här när man inte har någon miljon att investera. =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Investera pengarna över tid om du skall in med dem på börsen istället för att smeka in 1000kkr direkt. Se även till att inte investera alla pengarna i samma sektor om du själv väljer att gå på aktier. Personligen gillar jag indexfonder just nu. Annars har du ju möjligheter med fastigheter, finns fonder där man kan köpa en post för runt en halv miljon. Det hela beror mycket på vad för typ av tid du har tänkt göra investeringen på och vad för risker du är beredd att ta. Aktieobligationer kanske kan vara något (sätt ihop dem själv istället för att köpa färdiga). Prata med ett proffs om hur du skall komponera din investering.
Är det här svaret seriöst nog? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Riskkapital till nån affärsidé där man känner personen bakom så pass väl att man vet vad han eller hon går för. Annars är ju fastigheter den marknad som växer snabbast, folk tjänar ju mer på att bo i sin lägenhet ett år än att jobba häcken av sig under samma tid.
Finns alltid en risk i allt, därför leker man bara med pengar som man inte har behov av inom den närmsta tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
1/3 Riskkapital i ett företag där man känner sig involverad
1/3 in i företaget för utveckling av nya idéer 1/3 i någon säker sparform |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade investerat i ett litet hus i Indien där man kan leva för en bråkdel av pengarna det kostar att leva här i sverige, därifrån hade jag fortsatt med min nätbusiness och fått otroligt mycket pengar över.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|