FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har precis fått bärbar dator genom jobbet och kommer använda bärbara datorn hemma, på jobbet och ute på landet (hos min familj).
Hur gör jag lättast? Går det inte att med något program ställla in 3 olika nätverks konfigurationer och bara välja vilken som ska användas just nu och kunna switcha när man kommer hem osv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Behövs det verkligen? När du har matat in uppgifterna för ett nätverk så sparas ju dessa i windows. Du kan ju ställa in att datorn automatiskt ska ansluta till nätverket när du är inom range.
Jag går mellan 2 olika nätverk utan problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Ironiskt.... datorhjalpen.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har du DHCP på alla tre platserna är det väl inga problem att köra samma konfiguration?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan rekommendera MNS: http://www.mobilenetswitch.com/
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som jag fattade det hade han en lösning redan, men vill ha fler förslag? Jag är webbdesigner/programmerare, även jag stöter på problem ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså DatorHjalpen.com om du går in så ser du vad jag håller på med och bara för att man kan en hel del om vissa saker behöver man inte kunna ALLT.
Hemma - DHCP Jobbet - inställt ip1 Landet - inställt ip2 jag ska testa det där mobile net switch vilket värkar väldigt nice |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|