FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Pratade precis med min leverantör av emballage (standardkartonger i mitt fall) och nu känner jag mig väldigt uppgiven. Jag har haft problem med att kvalitén på kartongerna som de levererar bara blir sämre och sämre. De tål helt enkelt inte normal posthantering längre. Orsaken är att en allt större andel av wellen är recycle-well. Kvalitetsmässigt skulle jag vilja likna den vid dasspapper. Enligt Boxon så är orsaken nya miljölagar, vilket innebär att alla leverantörer och återförsäljare har samma problem.
Finns det någon annan här på WN som har webbutik och som skickar leveranser förpackade i kartonger? Har ni märkt av samma problem? Är ni nöjda med kvalitén på wellen? Det måste ju gå att få tag på vettiga kartonger kan man tycka. Vet inte om det bara är Boxon som dras med de här problemen, eller om det verkligen är nya miljölagar som ligger bakom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan säkert vara miljölagar bakom detta...
Vi har fått klagomål på att kartonger "säckar" ihop bl.a... Jag skall kolla upp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har gjort lite sökningar och well (kartonger) ingår i producentansvaret som sätts av REPA..
Producenterna betalar en avgift för återvinningshanteringen som är 2,5,15 % 25öre/kg beroende på bransch. Inplaceringen bygger på i vilken utsträckning de utsorterade wellpappförpackningarna från olika marknader hamnar i det öppna systemet med återvinningsstationer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Producenterna strävar efter en lägsta vikt vilket i praktiken innebär att kvalitén försämras..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tack för svaren Storen. Jag har börjat se mig om efter alternativ till Boxon. De skyller på sina leverantörer, men verkar inte direkt angelägna om att försöka göra något åt problemet. Och det trots att de medger att flera kunder har klagat.
Det jag behöver är en grossist med ett brett sortiment - wellkartonger i flera storlekar, bubbelfolie, vadderade påsar, packchips, pvc-tejp mm. Jag har bra rabatter från Boxon idag, men är naturligtvis beredd att betala mer för bättre kvalité. Om någon kan rekommendera en leverantör så är jag väldigt tacksam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vi köper från Ellege Emballage AB "www.ellege.se" vi är nöjd, dom har bra priser.
mvh Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Fler tips är välkomna ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tror inte hemsidan är komplett, be dom skicka en katalog där finns det mesta.
Katalogen är lika tjock som Boxon´s |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|