FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
"description" och "keywords" har väl alla. Men en del sajter kan ju ha 10st och fler meta-taggar. Vilka är viktiga och vilka är mindre viktiga?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Frågan är ifall keywords och description ens är viktiga. Meta taggar var viktiga innan, när sökmotorerna inte kunde indexera hela sidor. Då behövde de ta reda på vad den del av sidan som de inte kunde indexera handlade om, och då kikade dem på meta-taggarna. Men nu kan de indexera allt, och har inget behov av att titta på meta-taggarna.
Description är viktig för användarna, men inte för sökmotorerna. Lägger du inte en description, så tar sökmotorerna själva ett stycke text från sidan, som kanske inte är representativt för just den sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själv så använder jag dessa, se nedan. Ser ingen anledning att helle ha fler.
Description och keywords kanske inte är så jätteviktiga som fristående meta. Men om du kombinerar och att det fins en logik/röd tråde mellan Title, description och keywords så tror jag allt det har en viss betydelse. På så sätt kan den vara avgörande. Allt utom min egen erfarenhet kring seo. <meta name="robots" content="index,follow" /> <meta name="googlebot" content="index, follow" /> <meta http-equiv="content-language" content="sv" /> <meta name="netinsert" content="xxxx" /> <meta name="keywords" content="xxxx" /> <meta name="description"xxxx"/> Jonas Webbyrå Creo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Titel och description räcker normalt. Av andra anledningar, t. ex adsense, kan det ibland vara praktiskt med keywords om man kan implementera dem. Många förstår sig inte på vad antal nyckelord och fokus på nyckelorden som skall stoppas i keywordstaggen.
Har du en .se domän och svensk hosting, samtidigt som du riktar dig till Sverige, så känns det överflödigt med: <meta http-equiv="content-language" content="sv" /> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är väl kanske ingen mening heller med att ha:
<meta name="robots" content="index,follow" /> <meta name="googlebot" content="index, follow" /> Det är ju sökmotorbotens standardbeteende. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nyckelord har som tidigare påpekats en begränsad nytta, men Yahoo tar fortfarande hänsyn till dem.
Description tar däremot Google hänsyn till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Glöm inte:
<meta name=”GooglePray” content=”Google, please rate me high by keyword Matt Cutts”> ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
meta name=”GooglePray”.....
Vad är nu detta.......? En "önske-meta-tagg" ? Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Generellt sett (ej adsense etc) så är de väsentligaste titel, description och keywords taggen viktigast. Skulle jag rangordna dem sins emellan på en 10-gradig skala så skulle de ha följande betydelse: Titel: 7 p Description: 2-3 p Keywords: 0.01 p Mvh Xcaliber ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|