FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter här och går igenom gamla fakturor från Posten. Jag vet inte hur noga ni är med att jämföra Posten fakturor med följesedlarna som ni lämnar in. Jag är i alla fall snuskigt noga numera. Posten saltar fakturorna ordentligt på regelbunden basis. Flera gånger i månaden får jag fakturor där Posten vill ha betalt för postförskott och rekommenderade brev som jag aldrig har skickat. Skickar jag en dag t ex 15 brevpostförskott och 4 rek, så skickar Posten en faktura på 17 brevpostförskott och 5 rek. Händer flera gånger i månaden. Den här veckan har Posten fakturerat mig ca 1700 kr för mycket. Många bäckar små...
Någon som upplever samma problem? Trist att man måste kontrollera alla fakturor så noga. Hade varit kul om man kunde lite på företaget man köper tjänsten av :angry: Enligt Posten beror det här på att andra fyller i fel kundnummer när de lämnar in sina paket/brev. Dåligt att skylla på sina kunder när man har ett värdelöst system för fakturering. Det jag ville ha sagt var egentligen bara – kontrollera era fakturor! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Posten kan väl lägga upp kundnummer med kontrollsiffra i det, så blir det lite svårare att ange fel kundnummer.
Samtidigt som de fakturerar fel så måste de ju ha bra stora kostnader för att rätta till alla fel de gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter klart mysko. Kontrollen sker ju när man lämnar in och då ska man ju samtidigt lämna in en följesedel. Det är alltså inte bara att lägga ett brev på lådan med ett visst kundnummer. Kan du inte be Posten ta fram följesedlarna som är underlag till fakturan? Det låter ju som om någon annan försöker lämna in med ditt kundnummer. Alternativet är väl att be att få byta kundnummer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Brukar själv kolla att inte fel kundnummer har lämnat in brev och att vi blir fakturerade vilket har hänt.
Däremot så har jag ännu inte hittat några saltade följesedlar som verkligen tillhör oss. Lämnar du in elektronisk eller manuell följesedel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det lustiga är att det aldrig finns någon extra följesedel som tillhör den posten jag inte skickat. Och tanterna i kundtjänst låter lika förvånade varje gång. De hittar min följesedel i sin dator, men ingen mer. Det stämmer alltså inte med fakturorna de skickar ut. Då menar jag även att förklaringen med att någon annan lämnar in post i mitt kundnummer inte håller.
Jag tror knappast Posten försöker lura sina kunder, utan det här är bara ett uttryck för inkompetens. Man kanske skulle ta och fakturera dem för administrativt arbete och se vad som händer... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|