FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har fått förfrågan från Compriser om annonsering på min hemsida, men då jag aldrig sålt annonsplats på min hemsida tidigare är jag inte så inne på hur mycket man skall ta betalt.
De vill ha en sökruta för film med loggotyp på startsidan. www.disneyfilmsidan.se Sen vill de ha sin logga på varje sida med DVD-filmer med länk till bästa pris för den filmen. Det är ca 160+155 stycken sidor. Ex: www.disneyfilmsidan.se/kopguide-dvd.asp?id=94 www.disneyfilmsidan.se/film.asp?id=53#dvd Besökarstats: disneyfilmsidan.se/upload/Daniel/DFS_Visits01.jpg Vad kan man tänkas ta betalt för detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte 50% av sales som kommer genom sökrutan? En 50/50 deal helt enkelt. Du måste prestera och de betalar inte mer än för det du presterar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om du har mycket besökare är det nog bra annars försök suga ut ett par tusen i månaden, får inte va för billig om du skall få pengar kvar efter skatt, testa med 3-4000kr i månaden eller något om de skall vara unik reklam. din sida är snygg och har bra innehåll, om du har mycket besökare skall de betala. nu verkar de vara ett stort företag med sajter på flera olika språk så de har nog råd att betala lite.. ge dem rabatt om de köper flera månader på en gång. och ta mer betalt om de skall vara ensam "köp nu" länk på sajten.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du tillstånd från Disney för sidan?
Annars kan det vara en bra ide att försöka fixa det så att du inte får brev från deras advokater... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska inte krångla till det så mycket, (tenderar att göra det ibland) men när du ska sätta pris tänk alltid på de tre K:åna
K som i Kostnader, dvs du måste ta tillräckligt med betalt för att dina fasta kostnader skall täckas. K som i Konkurrenter, du har väl gjort en konkurrentanalys av ditt företag? Kolla vad dina konkurrenter tar i pris för liknande reklam. K som i Kunder, vad tror du att du som mest skulle kunna ta betalt av dina kunder? Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker du skall sattsa på en fast månadsavgift eftersom du inte verkar ha så speciellt många unika besökare.
Testa med 3.000kr-4.000kr inkl.moms. Tackar dem nej så kan du alltid testa med en mindre summa. mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|