FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett dotterbolag till Xerox ska försöka konkurrera med Google genom naturligt sök.
http://www.idg.se/2.1085/1.95090 Vad tror ni? Genomförbart inom ett par år eller går Google som vanligt segrande ur striden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bara använda en annan form när man söker i Google:
"IBM acquired * in 1996" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oj, hade ingen aning om att man kunde använda det syntaxet i Google. Häftigt Qo-nag!
Edit: Googlade efter; asterix search google, star search mm, men hittade inte mer information om ämnet. Vart läste du om det här? Eller var det något du bara provade? :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror det där är saker de flesta sökmotorer haft väldigt länge, redan när jag gick på gymnasiet 1996 hade vi någon lektion där vi "fick lära oss att söka" där fick vi prova på alla möjliga sådan saker och fick en lång lista på olika "tecken" som man kunde använda i sökmotorerna för att göra mer avancerade sökningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Schysst orreborre. Tack för länken!
Citat:
![]() Edit: Läste kanske ditt inlägg lite fort. Underligt att det kan ha gått mig förbi om det har funnits i större webbaserade sökmotorer ända sedan 1996 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google Help : Cheat Sheet - Värt att lägga på minnet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Shit. Helt otroligt att jag kan ha missat cheat sheeten. Har ofta googlat efter avancerade sökalternativ, och har aldrig hittat den där. Fanns ju mängder med tuffa sökoperatorer. Tack Hofvet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Det som många missat är det helhetskoncept Google erbjuder med adsense, analytics mm som ger betydligt mycket mer värde än bara just sökningen.
Den dagen någon kan erbjuda ett liknande helhetskoncept har de en konkurrent, innan har utmanarna inte en chans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fast 98% av G som används är väl just Sök?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|