FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Kanske har funnits en sådan här tråd tidigare, men jag är lite intresserad utan "dagens" situation ![]() Så vad tjänar ni mest på alla där ute med små till stora webplatser? Är det mest PPC program, eller affils baserat på signups, ex: man får 20$ per signup som man referrar etc. Jag antar att adsense är vanligast att folk använder, men det finns ju mer fiskar i sjön. På senare tid har jag personligen hört att refferers ger mera, dvs betalning baserat på antal signups el dylikt. Någon som har mycket erfarenhet utav detta, hur pass mycket besökare bör man ha för att ett -per-signup program skall generera vettigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kommer som vanligt inte att få några vettiga svar.
Med adsense så tjänar den du säljer trafiken mera pengar än vad du gör rimligtvis (annars skulle de ju gå back och det är inte så smidigt i längden). Alltså, ju mer trafik som genereras till dem, desto mer trafik kan de köpa. Det skadar med andra ord inte mig att dela med mig om mina erfarenheter från adsense. Med affiliates så är det många här på forumet som köper trafik och säljer den vidare till affiliate-programmen. Detta skapar en konkurrens mellan webmasters som gör att de som tjänar mer eller mindre grova pengar på denna verksamhet är tysta om det. Personligen så är jag av åsikten att det ena inte utesluter det andra, dvs om du kör adsense så kan du oftast hitta en bra affiliate att dubblera med, det är inget du förlorar adsense-intäkter på utan du ökar bara dina andra inkomstkällor. Det går inte att jämföra marknadsföringssätten, det är lite som att jämföra en billboard med direktreklam. Adsense kan du visa för alla users och affiliate-reklam för webbhotell för de users som går specifikt till din bloggpost om webbhotell tex. Då kommer du att få ökade konverteringar med affiliateprogrammet. Edit: jag vill även poängtera i att som jag ser det; så är de som kör mycket med affiliate väldigt inne på att sälja. Deras främsta mål är att tjäna pengar. De har en sälj-attityd. Jag själv är mycket mera intresserad av att utveckla och skriva kod, mitt fokus ligger oftast på att bygga en bra tjänst. Inte att lägga tid på att skriva säljpitcher. Då är det för mig rätt självklart att jag går den absolut enklaste vägen för att finansiera min verksamhet. Det är via adsense. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|