FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Har idag ett webhotell som är bra/prisvärda och de har en mycket bra tjänst/support, bortsett från en liten detalj. Apache körs med suexec vilket göra att mina filer kan ägas av mig som användare. Sen kör dom PHP som modul vilket gör att PHP exekveras som användaren 'apache', då kan alltså inte PHP filer som exekveras skriva till filer som ägs av mig t.ex. Joomla's konfigurationsfiler eller installera ytterligare komponenter/moduler/mambots...etc. En fix för detta är ju givetvis att öppna upp filrättigheterna men detta skapar ett säkerhetshål eftersom användare (kunder på webhotellet) på denna server också kan skriva på filerna. Pga detta så letar jag efter ett annat hotell och man kan ju säga att några krav är: - Support för flera domäner till ett konto (domäner skall vara separerade från varandra men dela på trafik/utrymme) - PHP 5.x samt MySQL 5.x - Apache exekverar PHP som CGI (phpsuexec) - PHP safe_mode = off - min. 250 MB disk - min 15 GB trafik/mån - Möjlighet till flera MySQL databaser (t.ex. 5 st) - Servers i Sverige - Bra support/tillgänglighet - Linux/FreeBSD/Unix - SSH access - ....till att börja med Tips om bra hotell som uppfyller ovanstående emottages varmt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
PRQ, de använder suphp. Vet dock inte hur det är med SSH access.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur mycket får det kosta per månad?
Hör med Shellkonto ([email protected]). De kommer inom en snar framtid lansera en VPS-tjänst som säkerligen skulle passa dig perfekt. Hör med dem så kan de nog skräddarsy ett konto + pris för dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenna "Oderland",
Kul att ett av mina, idag, starkaste alternativ dyker upp :-) Dock har ni en svaghet som jag inte gillar och det är katalogstrukturen vid flera domäner. Skall jag ha två domäner <minhuvuddomän> och <minandradomän> så blir ju strukturen <minhuvuddomän> +--<minandradomän> | +--index.html +-- index.html dvs ligger <minandradomän> i document root för <minhuvuddomän> och man kan således accessa http://<minhuvuddomän>/<minandradomän> vilket inte är önskvärt. Dessutom är jag från Göteborgstrakten så att ni finns i Kungsbacka är ju trevligt. Kommentera gärna ovanstående! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är intresserad av samma spec (men lägre krav på utrymme och trafik). Vill också ha eget IP (SSL i slutändan).
Ska följa tråden med spänning, behöver ett nytt hotell så snart som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många hotell som erbjuder vad ni efterfrågar, har ni verkligen frågat runt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat: