FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta är tredje stället jag skapar en tråd om detta, då de tidigare än så länge inte fått några svar. Hoppas på lite hårdvarunördar online på WN...
En LG T1 med 1.83 GHz var vad jag först hade tänkt mig. Men förutom datorn behöver jag en ny mobiltelefon, så det började dra iväg lite. Hög upplösning är alltid kul, men WXGA får anses ok för en 12-tummare. T1an säljs för 16495:- på komplett.se, men ett alternativ kan vara FSC Pro V3205 med extra minne. En till möjlighet är en barebone från Komplett.se, med alla deras garantier, samt enligt nedan (för 12669:- exkl OS): Citat:
Så, finns det nu någon som vill ge sig in i leken? Jag har studerat marknaden stenhårt de senaste dagarna, men jag kan ändå ha missat något. Jag bör även säga att jag är ganska kräsen... Krav: + Grafik som orkar Vista-fluff + 12" WXGA eller 14" WXGA+ + Core Duo eller Turion X2 + Kraft till surfande och webbutvecklande i hyper-speed :lol: + 512 MB minne + ledig lucka eller färdigt 1 GB + Batteritid som är värd namnet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns bara EN BÄRBAR dator, den heter Sony TX2... allt annat är SLÄPBART
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Lång batteritid, mycket bra prestanda, lysande bra skärm. Det enda negativa skulle väl vara att den är ganska långsam att starta upp. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag var hemma hos några bekanta och lånade en mycket fin fujitsu-siemens. Jag brukar inte gilla det märket, men den datorn var underbart liten och söt :P
Även Sony vaio är tilltalande, men jag tänkte vänta till efter årsskiftet med inköp av en ny bärbar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Hrm, det kanske inte framgick så tydligt: jag vill kunna köpa en mobil (K800i) också, utan att bli ruinerad.
![]() Jonny: vet du möjligen vilken modellserie det var? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Söt. Synd att det står sony på den. Nästan lika hemskt som apple.
Edit; Oj: battertid 4h. Vart köper man den billigast... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Lite mer drag i den här tråden iaf (men lite mer huvet-på-spiken skulle inte skada).
![]() elofsson: bara att hojta till om du vill snacka bärbart för dina behov... jag är expert just för tillfället. :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Apples Macbook är definitivt värt att ta en titt på. Den svarta som ligger i en liknande prisklass
som T1:an är det fart i. Den är 13". Sen Apples Macbook Pro, 15", är det ännu mer drag i. En sån sitter jag med. Dock drar priset iväg ytterligare nästan 10k. Men som sagt, den svarta macbooken. Plus att den är jävligt snygg. Men det brukar apples grejer vara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Har några MacBook och MacBook Pros på jobb... Det är bra sving i dom både i OSX och i Windows... Enda nackdelen med dom är att USB portarna inte levererar normalt med ström... Men men...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|