FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Hittade denna bilde på e24.se idag. http://www.e24.se/images/2006/061129/reinfeldt_469.jpg Är det bara jag som ser detta. Men är inte reflektionen väldigt likt Göran persson? Själv tror jag att vi forfarande har samma statsminister bara att han bytt skin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker inte att det är ett dugg likt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha, nej tyvärr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har för mycket fantasi så. Alla hemma i lägenheten höll med mig. :$
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Nix. ser inte...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I valrörelsen 2002 lär Göran Persson ha sagt till Bo Lundgren: Citat:
Detta är samme Göran Persson som köpte in Övre Torp och tillhörande 190 hektar mark för närmare 12,5 miljoner svenska kronor. Som mer eller mindre bekant besparade Göran Persson socialdemokraterna eventuella valanalyser genom att egenhändigt ta på sig skulden och annonsera ut sin avgång under valnatten. Under hela valrörelse utmärkte sig Göran Persson för att debattera som en ideologisk slugger som boxade i närkamp. Så när Reinfeldt säger: Vi sänker taket i A-Kassan så att de som tjänar över 20 000 kronor i månaden kommer få ut mindre så slår Göran från vänstern och svarar: Varför skall ni jaga de som har det sämst ställt? Det är klassisk borgerlig politik där ni gynnar er själva och era dyra villor. Trots detta har han redan fintat åt höger innan dess. Men jag tror det var medvetet. Persson gjorde en läggmatch, inte allt för uppenbart, han ville fortfarande gå ut med flaggan på halv stång i alla fall men likväl såg han till att förlora valet. För nu följer fyra år av ypperligt gynnsamma förhållanden, med lägre förmögenhetsskatt och fastighetsskatt, för Herr Persson. Vi har bytt statsminister, problemet var bara att den föregående statsministern ville det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Eh, man kämpar inte för en sak i hela sitt arbetsliv, för att sen skita i det och svika bara för att få lite lägre skatt på huset.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|