FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Fantastisk smidig grej det här, gör det färdiga resultatet 20-30% av originalet.
Endast rena js-filer. Testa här: www.fanskap.se/crunch/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det gäller att man sparar ett original om man vill meka med koden senare, för det man får ut är ju inte direkt kul att jobba med.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför vill man göra javascriptfilerna mindre?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Sen är ju problemet om koden verkligen fungerar 100% i alla webbläsare.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Schysst verktyg förresten. Testade på en av mina klassfiler och den blev otroligt mycket mindre. Å andra sidan måste all kod bearbetas först vilket kanske innebär att besökaren ändå får en del väntetid (om inte mer).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fast frågan är hur användbart det är. Slår man på kompression (mod_gzip) i sin apache, så kommer man ner till samma kompression.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag testade på en stor js-fil (33kiB). Filen jag fick ut var 73% mindre men efter att ha komprimerat både originalet och den nya med gzip (kompressionsgrad 7) var den nya bara 197B mindre. När jag körde kompressionsgrad 9 var originalet t.om. mindre (hela 170B).
Mitt tips: Lägg tid på annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett intressant användningsområde kan väl möjligtvis vara att skydda sin kod som man inte vill att nån annan ska norpa.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|