FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det någon här som känner till Digital Media Group i Skövde AB (www.mediagroup.se)?
Blev uppringd av en säljare som ville kränga på mallar från TemplateMosters samt webbhotell för 795 kr/mån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vet inte så mycket. De säljer nätbutiker och webbhotell dyrt. Har för mig att någon av mina kunder också blev erbjuden en design från TemplateMonster
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det fler än jag som blir misstänksamma så fort något internet-företag och Skövde nämns i samma mening?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lindahl:
Citat:
Någon som kan ta ett UC på dem, så tror jag det kommer klarna lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Digital Steakhouse kan du söka på... B)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hehe tack Lindahl. Någon som vill sätta en slant på att det inte är samma person/er bakom?
Oddsen är bra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hehe, jo du verkar ha rätt :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Digital Media Group ringer just nu runt till hunduppfödare för att sälja plats på en sida som heter hundvalpen.se (*hint hint* ej reggad ens! *hint hint*) där endast seriösa uppfödare skall få vara med. Den som ringer säger just Digital Media Group med adress Hertig Johans Gata 10.
När jag hörde om dessa samtal kom jag direkt tänka på shopping24, det vill säga Digital Steakhouse. Och precis som ni tänkte, så finns det lite underbara fakta om det hela: hemsidemallar.se En sida som Digital Media Group driver enligt sidan, men på NIC-SE står den registrerad på Digital Steakhouse med adress Kungsgatan 14. digitalmediagroup.se NIC-SE: Står på Digital Media Group, adress Hertig Johans Gata 10. Kontaktperson har mailadress till digitalsteakhouse.se digitalsteakhouse.se NIC-SE: Digital Steakhouse, Kungsgatan 14, tel 0500-427770, Peter Roosvall pontifix.se NIC-SE: Digital Steakhouse, Kungsgatan 14, tel 0500-427770, Peter Roosvall Pontifix är nåt sånt där "du kan bli svinrik genom att sälja saker"-pyramid grej ser det ut som. På sidan http://pontifix.se/moten.html finns Peter Roosvall listad. Nu börjar det roliga: hitta.se säger följande: både Digital Steakhouse och Dgital Media Group finns på samma gataadress: Hertig Johans Gata 10. Om man kollar noggrannare på de telefonnummer som finns angivna på nic-se på de nämnda domänerna finner man: 0500-416706: Digital Media Group, Hertig Johans Gata 10 0500-410400: Rapp Fastighetsförvaltning AB, Kungsgatan 14 Om man sedan kollar vidare på bizbook.se på bägge företagsnamnen finner man att de har uppgivet en gemensam adress, denna gången Kungsgatan 14. Kollar man vidare på bizbook.se lite, så hittar man att flera i familjen Rapp (Rapp Fastighetsförvaltning) har ett företag på Hertig Johans Gata 10. Det faxnr Digital Steakhouse uppger går till Rapp Fastighetsförvaltning, och på Hertig Johans Gata 10 finns både Digital Steakhouse och Digital Media Group enligt ovan. Enligt bizbook.se finns "Joakim Jansson" med i både Digital Steakhouse AB och Digital Media Group AB, bägge två med adress Kungsgatan 14. Om man söker tillbaka lite här på WN så hittar man e-town, och enligt NIC-SE är det samma sak som Digital Steakhouse. Organisationsnumret som uppges 556619-0772 går enligt Bolagsverket till The Digital Steakhouse AB med anmärkningen "Företagsrekonstruktion inledd". Digital Media Groups orgnr 556683-4296 går enligt Bolagsverkets SNR-register till ett företag med samma namn (Digital Media Group i Skövde AB). Nu har jag inte brytt mig om att titta mer än i publika uppgifter på hitta.se, nic-se.se, bolagsverket.se/snr samt bizbook.se samt respektive hemsida Men å andra sidan, hade man tittat lite mer på årsredovisningar och gjort lite mer kontroller så hade man säkert hittat lite mer... ![]() Kuriosa: Rapp Fastighetsförvaltning äger fastigheter på Hertig Johans Gata enligt hemsidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
haha.. hör av er till Insider på TV3
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe, jag får en röd lampa på min skärm när jag knappar in de där orgnumren för kreditupplysning...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|