FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok,
Jag har surfat runt lite här på WN och det är väldigt många som har blivit blåsta av Google, tillhör du dom? Själv råkade jag ut för det, precis innan min första utbetalning, på grund utav dessa "ogiltiga klick" som bar och varannan verkar drabbas av. :angry: Och efter all läsning här, so verkar det hopplöst att få tillbaka kontot, eller åtminstone få betalt. Jag tycker att alla vi här på WN som blivit blåsta skulle dra igång ett eget annonsprogram! Men för det behövs ju både annonsörer och publicister... Så jag funderar på hur man kan lösa det, det finns ju ingen som vill annonsera på ett annonsnätverk som bara når typ 3 siter. Jag kom fram till att om man gör ett kombinations program, där man blandar gratis annonser med annonser från olika företag (annonsörer). På detta vis kan man öka antalet sidor snabbt som deltar i projektet. Det blir ganska intressant om man skulle lösa problemet så, för då skulle nog det här "annonsnätverket" vara det första där man fick betalt för att få fler besökare och besökare är ju i sin tur lika med ännu mera pengar. Sen vill man ju gärna ha annonser som matchar innehållet på sidan, detta kan man antigen lösa genom att indexera sidorna, eller genom att en kodsnut körs varjegång en annons visas som letar upp nyckelorden på sidan. Det här är en så länge bara funderingar, men är det någon som har funderingar, förslag, eller en vidareutveckling av idén så posta ![]() EDIT: Glömde att säga, om det finns en liknande tjänst, som fungerar och det finns fler en typ 3 annonsörer, tipsa mig. Det är ju dumt att bygga en helt ny tjänst i fall en liknande redan existerar. Glömde även att nämna att annonserna, som jag tänkt mig innehåller en rubrik 2-3 rader text och ev. en url under. //Blåst av Google |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu vill jag inte vara negativ, men den första tanken som slår mig är att jag undrar hur många annonsörer som skulle vilja annonsera på ett nätverk som består av publicister som blivit av stängda från Google pga ogiltiga klick (felaktigt eller inte).
Sen bör det tilläggas att det inte är utan att man är nojig vad gäller Google vid varje utbetalning ungefär :-I |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart så skulle ju nätverket vara öppet för alla, anledningen till att jag fick idén var att jag blev avstängd. Sen får ju den som vill självklart vara med
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Sen så berättar man ju inte heller för publicenterna att man har startat detta pga av att man har blivit avstängd från google pga ogiltiga klickningar
![]() Jag tycker det låter som en trevlig grej. Hatar dock reklam på sidor, bättre att vara fattig :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
GhettoFish, har du aldrig hört om dikret reklam. :P
Du behöver ju inte bomba med massor av banners och pop-ups. Det räcker ju med en vanlig länk... om man vill... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hehe jo jag vet, som google ads eller bara smålänkar.
Dom är väl mer ok än banners och skit... Iofs om man gör en affiliate-sida så går man väl fuvudsakligen in med ett vinstintresse med reklam. Så då får man väl göra ett undantag. Det som jag stör mig på är sidor som handlar om nånting och så pular dom in reklam för att få in lite pengar nu då dom ändå får massa besökare. Alltså att låta girigheten gå in då sidan egentligen inte drivs för vinstrintresse. Men om du behöver mina något begränsade kunskaper för att göra detta verkligt så skulel jag nog gärna hjälpa till. Har som inget vettigt för mig nu för tiden ändå :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe, ok tack!
![]() Vad är det för begränsade kunskaper du besitter då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inte ens fått min pinkod ännu, cirka en månad sen jag kom över $100..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick min pin, men inga pengar <_<
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kan ha fel men ett nytt affiliatenätverk har redan grundats av medlemmar från WN pga att google härjar lite väl villt bland vissa.
affiliate.se Hoppas de kommer igång snart nog coh att de har ett liknande system som google, dvs rellaterad textreklam. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|