Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Det går utför för DCS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-07, 21:43 #1
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Internetleverantören DCS med eget nät och flera datorhallar i Stockholmsområdet har under årenattraherat många webbhotell.

De flesta har tröttnat. Sist i raden är Shellkonto och O & K Webhotel...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-07, 21:43 #2
Supermoderator

Supermoderator

Internetleverantören DCS med eget nät och flera datorhallar i Stockholmsområdet har attraherat
många webbhotell.

Brist på pålitliga lösningar för reservkraft och många små störningar har dock fått kunderna att tröttna.

Bland de webbhotell som tidigare använt DCS återfinns bland annat Aleborg Solutions och, Sajthotellet. Även Design-IT trötnade på störningarna och bytte leverantör innan de gick i konkurs sommaren 2005.

Nu flyttar även Shellkonto och O & K Webhotel från DCS. De flyttar till Port80s hall där de får sällskap av bland annat webbhotellen Aleborg och JX Internettjänster.

Shellkonto och O & K Webhotel kommer även fortsättningsvis att använda Telia som primär internetleverantör, men byter ut DCS
mot Port80 som sekundärt alternativ.
Oläst 2006-08-07, 22:11 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Är väl inte så konstigt, DCS har haft en hel del problem med elen. Samt DCS är inte så billiga. För det priset får man plats hos fungerande leverantörer med riktigt reservkraft.

Börjar DCS byta ut alla sina GSR? För sett att dom börjat sälja av några st på ebay. Dom kanske börjar byta ut all utrusstning i sitt nät alla fall för att få det bättre.

Även Port80 har börjat byta ut utrusstningen i sitt nät.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-09, 00:27 #4
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Flitig postare

Citat:
Originally posted by patrikweb@Aug 7 2006, 22:11
Börjar DCS byta ut alla sina GSR? För sett att dom börjat sälja av några st på ebay. Dom kanske börjar byta ut all utrusstning i sitt nät alla fall för att få det bättre.
Jupp (till 6500or).

Och - istället för att instämma i trådens klagosång så måste jag faktiskt säga att vi är riktigt nöjda med DCS.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-09, 03:24 #5
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by PRQ@Aug 9 2006, 00:27
Och - istället för att instämma i trådens klagosång så måste jag faktiskt säga att vi är riktigt nöjda med DCS.
Håller med PRQ, under den tiden jag har stått i DCS Kista hall har jag haft något problem alls. Varken ström eller linan har gått ner. Ligger problemen i någon annan hall? :unsure:
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-09, 09:21 #6
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar Lindgren
Citat:
Ursprungligen postat av PRQ
Håller med PRQ, under den tiden jag har stått i DCS Kista hall har jag haft något problem alls. Varken ström eller linan har gått ner. Ligger problemen i någon annan hall?
Elproblemen kommer ju och går. Framförallt var hela DCS nät instabilt, att trafiken till Telia gick genom Port80 gjorde det ju inte bättre.

Jag vet inte vilka tjänster ni använder, men med ordentlig övervakning och ordentligt med kunder som hör av sig så snart något slutar fungera uppmärksammar man även små fel.

På driftinformation.se finns historiken om problemen vi upplevt hos DCS. Aldrig har jag varit med om så mycket strul med vår egen hårdvara heller som under tiden hos DCS - även om det är möjligt att det är ett olyckligt sammanträffande det rör sig om.
Oläst 2006-08-09, 09:35 #7
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Synd om Snuskis & co.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-09, 15:54 #8

Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Originally posted by -Oskar Lindgren@Aug 9 2006, 03:24
Citat:
Ursprungligen postat av PRQ
Håller med PRQ, under den tiden jag har stått i DCS Kista hall har jag haft något problem alls. Varken ström eller linan har gått ner. Ligger problemen i någon annan hall?

Elproblemen kommer ju och går. Framförallt var hela DCS nät instabilt, att trafiken till Telia gick genom Port80 gjorde det ju inte bättre.
Jag vet inte vilka tjänster ni använder, men med ordentlig övervakning och ordentligt med kunder som hör av sig så snart något slutar fungera uppmärksammar man även små fel.
På driftinformation.se finns historiken om problemen vi upplevt hos DCS. Aldrig har jag varit med om så mycket strul med vår egen hårdvara heller som under tiden hos DCS - även om det är möjligt att det är ett olyckligt sammanträffande det rör sig om.

Att DCS har haft en del problem med sitt nät stämmer, men jag tror att deras inversteringar i ny utrusstning kommer göra det bättre. Att DCS drar mycket trafik via Teknikmejeriet eller Port80 mot ex Telia är just för dom inte har någon peering med alla eller alla delar av Sverige.

Sedan att man kan tycka att dra Telia trafik via P80 inte är världens stabilaste lösning är en annan sak.

Att eran hårdvara gick sönder så mycket känns konstigt om det skulle varit DCS fel, för normalt brukar även hårdvara utan UPS klara sig rätt bra utan problem.

Om det skulle påverkat hårdvaran så mycket så måste dom verkligen ha extremt dålig el.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-09, 16:12 #9
Supermoderator

Supermoderator

Inte elen. Och diskarna kan ha varit ett sammanträffande. Dock hände det mystiska saker ibland hos DCS.
Oläst 2006-08-09, 16:52 #10
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Aug 9 2006, 09:21
Jag har verkligen svårt att tänka mig att något skulle få hårdvara att börja rasa så snabbt, även om man så petar in servrarna i en stekhet garderob och matar dem med flappande ström från en trampcykel...
Det är snarare ganska exakt vad man kan vänta sig av slumpen (jämför t.ex. med de där australiensiska cancerfallen och GSM-basstationen).
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017