FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kort sagt var jag och en vän nere i Göteborg här om dagen och jag lyckades bli hotad av en snubbe med pistol i hand.
Givetvis misstänker jag att det är en softairgun, dock undrar jag hur man ser skillnaderna på detta. Är ingen vapenhandlare och kan inte skilja på modell-kopia och riktig. Någon som vet? ![]() Nyfiken som bara den i efterhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Det är stort sett omöjligt för ett otränat öga att se skillnaden mellan riktigt och en modell-kopia.
Eftersom softair-guns är gjorda för att vara så identiska som möjligt. Var en artikel för något tag sedan i en lokaltidning där poliser skulle identifiera en riktig pistol ifrån 5st softairguns, ingen utav dom lyckades. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
jag var själv med i akten och jag var ganska säker på att det var en soft airgun eftersom den "såg" plastig ut samt hade vissa drag med dem airguns jag sett..
sen så har jag inte sett för många riktiga riktiga heller så jag har inte mycket att jämföra med ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det man vanligen lägger märke till är att detaljerna på sof-airguns är fastgjutna, t.ex. säkerhetsspärren är fastgjuten (vanligen) eller väldigt slapp om dom försöker göra den rörlig.
Sen är faktiskt tillverkarna av dessa soft-airguns smarta, de modeller som finns i handeln är de som vanligen inte finns på gatorna. Det finns t.ex. inte många Beretta 92F eller Desert Eagle t.ex. på gatorna i sverige, 10-20st kanske och dom är mest personskydd och inte något som en lallare drar fram på gatan. De som verkligen har ett riktigt vapen så handlar det ofta om ärtpistoler, typ 22;or eller 33;or i revolverform, mycket mycket sällan 9 eller 9,65mm är i omlopp. Edit: De flesta modellerna som soft-airguns avbildas är också vanligen de som var aktuella på 70-80 talet, beretta, desert eagle, cougar o.s.v. Så får du en sliten 22mm i pannan, börja svettas. Får du en Beretta 92L eller liknande i pannan, börja fäkta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan väll tillägga att jag under de sex år jag bodde i GBG aldrig upplevde några tråkigheter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Ingen aning om vart det var. Någonstans där bland gatorna inte allt för långt ifrån nordstan om det inte var nordstan. I have no idea |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
gav ni han något?
Jag blev hotad för 2år sen på SRF(Sweden Rock Festival) det kom fram en kille i en tunnel och tryckte upp mig i väggen med en kniv tryckt moy halsen. "Ge mig pengarna och mobiltelefonen".. Först blir man ju jävligt skraj. men jag sansade mig ganska snabbt och tittade ner.. va en grillkniv(dvs köttkniv sådan med massa kantar) det som gick i mina tankar va. ska jag ge med mig. eller uttnytja min storlek(194cm lång, 130kilo) blev att jag gav han plånboken... då slappnade han av och började titta i den. då såg jag min chans att trycka till han. så jag fick ner han i marken. sen kom mina polare o undrade var fan jag blev av. så vi hjälptes åt att dra han till snuten.. Men i efterhand har man ju tänkt på de en del.. tänk om han nu hade snittat en.. en plånbok o mobiltelefon mot sitt liv.. de hade jag nog kunnat leva med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Han ville inte ha något så på den fronten var det ingen fara.
Var nog mest för att jag skrattade åt killen och påstod att det var en softairgun. Där började livet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||