FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej, jag har 5st pop3 konton oberoende av varandra förutom samma mail server. Alla är för olika domäner mm. Jag kör ALL-MAIL to funktion så [email protected] kommer till ett konto per domän....
Mitt problem är att jag får mellan 10-30 spam mail blandat innehåll där det är reklam om knark mm. Dem flesta innehåller endast text och ungefär samma. En del innehåller en bild med text och jag sitter i Outlook och spärrar alla avsändare men det fortsätter komma lika dana mail från andra avsändare och domäner hela tiden. Finns det ingen lista på massa mail adresser och domäner man kan spärra för att slippa så många som möjligt? mitt spam-filter i Kerio Mail Server värkar inte spärra några mail enligt spam loggen i alla fall. Måste finnas fler än jag som har samma problem, finns det någon lösning? En stor fett lista man kan tanka ner och uppdatera hela tiden eller någe? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder Thunderbird. Plockar bort mycket spam (men inte allt så klart). Spamassasin på servern är också bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns inget lista eftersom om de far tag pa din adress sa sander de till alla pa [email protected]
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|