FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad kan www.kuvert.se vara värt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Värdet av ett domännamn är vad köparen är villig att betala (alt. vad du själv tjänar på domännamnet idag och "imorgon").
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att bara parkera domänen ger nog inga förmögenheter, antal type-ins lär väll inte vara överdrivet mycket. Väg in faktorer om t.ex hur lukrativ kuvert-branschen är (marginalerna kan ju inte vara stora), konkurrans, stavning etc. ca 10-15000 kr kanske, beror på hur mycket tid du vill lägga ner på att sälja också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
500 kr - 5000 kr
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du lyckas få 10'000 för den skall du vara lycklig.
Den är inte värd ett smack tills du hittar en köpare som verkligen har användning av just den domänen och ingen annan. Eller du kan säkert sälja den till maccke eller någon annan domänhandlare för 500. Men de köper den bara för att de hoppas ett en köpare finns i framtiden, kanske 5år från nu. Om du reggade den själv nyss så finns det uppenbart inget tryck på domänen och är därför inte värd mer än 160 spänn. (orkade inte kolla whois). För alla andra som undrar vad deras domäner är värda så finns det mycket sällan ett svar som ens är i närheten av vad den kan gå för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla tips!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tänkte gå mot strömmen lite och göra en personlig värdering: 3288:-. B)
Jag gillar schablontal. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om det finns tex 3 stora kuvert tillverkarei Sverige.
Så är det garanterat värt en del då man förmodligen inte vill att konkurenterna ska ha det. Vissa domäner har ju: Types In inte så stor betydelse. för om man tar tex: kaffe.se så vill ju förmodligen Gevalia ha det och även Löfbergs. då måste det ju vara värt en del.. det är vad jag hört... handlar väll om marknads andelar.... Jag kanske har fel..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Maila någon kuverttillverkare - och se vad de tycker den kan vara värd?
Du kanske bli förvånad av vad de vill ge? Allt är ju möjligt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|