FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena tjena
Jag har ett litet projekt (som jag hoppas kan bli mkt större) som jag tänkte presentera. Alla som hänger lite på bloggar och sånt vet säkert om vad "social bookmarking" är och känner till tex del.icio.us och liknande. Well, det hela handlar om att användare för det första kan spara sina personliga bokmärken antingen genom att importera de direkt from browsern (IE, FF etc) eller lägga till de direkt till siten via en speciell plugin eller lägga in de manuellt. Men det smarta är alla bokmärken är sökbara via "taggar" och ni har säkert sett ett "tag cloud" typ det som är poulärast har störst text (nåt i den stilen). Det fungerar likadant både för dina "privata" bokmärken som det gör för de som alla kan se... Såååå... testa gärna och importera era favoriter.... glöm sen inte att "tagga" dina länkar så de blir sökbara B) Tanken är så klart även att man ska kunna ha tillgång till alla sina sparade "favoriter" som man annars endast har tillgång till på en data.... nu kan man nå dem överallt... jaja, ni får testa. Sen är det så här att detta behöver utvecklas, jag har redan ett gäng saker på gång, bla kommer det i morn om jag hinner ett SPAM skydd så ingen kan skapa konton och skicka in siter automatisk... sen behövs lite användarlistor, etc etc etc etc.... såååå,, jag behöver en som är en jävel på PHP och som kan hjälpa mig med detta, själv har jag inte så mkt tid. PM mig angående detta, mer info om mig finns på www.redwebmedia.com Den som hittar fel eller andra saker kan med fördel posta det i denna tråden,,, sen vill jag så klart veta vad ni tycker om siten... den är samma API som del.icio.us så har ni bookmarks där kan ni importera de direkt till taggar.se Kanske lite luddigt men jag skyller på att jag ska strax till Medborgarplatsen och äta glass B) taggar.se var det mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Smart ide
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra och användarvänlig sida. Gillar de stora tydliga typsnitten och enkla menyerna. Dock tycker jag att länken "lägg till denna sida till dina bokmärken" behöver lite mer förklaring. Jag skulle nog skrivit "Lägg till bokmärkes-skaparen som bokmärke" eller ngt sånt, och lagt dit en förklaring varför det kan vara bra att göra detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe... tanken är ju att DU ska ha den texten bland dina favoriter - därav formuleringen. Testa att "dra" texten till din egna favoriter i IE, FF etc... (ta popupen, den funkar bäst)
Sen när du är på en site du gillar kan du lägga till din länk till ditt konto på taggar.se automatisk... sen lägg till lite taggar så den blir sökbar etc etc... Redigering: ska kolla lite mer på texten och göra den mer förstålig.. B) Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har funderat lite på en svensk del.icio.us tidigare, men nu slipper jag tänka på det i alla fall.
![]() Ser riktigt bra ut tycker jag. Bra jobbat, helt klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hehe.. ser att du använt Scuttle-scriptet (http://sourceforge.net/projects/scuttle/) gjort av scuttle.org.. har kört samma script på professor.se
![]() Tycker du ska försöka använda implementeringen som indiagram.com har gjort.. den är riktigt bra.. men det krävs lite kodning för det ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
indiagram.com är alldeles för rörigt tycker jag... det ska vara enkelt är tanken. Joo, Scuttle är det jag använt - men jag har ändrat ganska mkt samt översatt etc etc... Scuttle är faktisk bra, dock lite väl buggigt, iaf den nya versionen..
Hmm... hade jag sett professor.se innan så hade jag inte behövt sitta och översätta all text själv ju B) B) Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra ide. Första intrycket av sidan var dock att jag skrivit fel och hamnat på en 'parkeringssida'.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Funkar smidigt tycker jag men jag fattar inte hur delade bokmärken fungerar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Delade bokmärken kan ses endast personer som du lagt till på din "kompislista" dvs du har gett dem behörighet att kika på dina delade bokmärken...
Jag vet att just denna funktion är lite luddig och svår att hitta - har en bättre lösning som testas just nu som kanske tyvärr dröjer ett tag eftersom jag ska resa bort några dagar. Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|