FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har gjort olika tester med olika webbsidor och vet att man kan få en sida indexerad bara efter någon vecka. Jag har testat att bygga en webbsida med några artiklar man fick tillstånd att publicera och fick lära mig att google inte indexerar sidor med textkopior. Skriva artiklar själv på engelska kräver nästan att man växt upp i England/Amerika tror jag och därför är inte det något alternativ. En webbkatalog däremot tror jag är mycket enklare att skriva texter och titel på länkar. Min tanke var då kan jag bygga en webbkatalog och skicka ut den till några kataloger och få sökmotorn så småningom att indexera den. Läste sedan en blog/forum där det stod att det tar år att bygga upp en webbkatalog. Så då funderar jag på vad som menas med det eftersom jag nämde tidigare fått webbsidor att indexeras efter någon vecka. Vad är haken. Vilken svårighet kommer jag stöta på?
MVH Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
det tar flera år att fylla en webbkatalog med siter om man inte tar en genväg och kopierar ner hela dmoz.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast vad händer om man kopierar länkar och skriver text och title själv. Då skulle man kunna fylla en webbkatalog med innehåll på bara några veckor?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det handlar väl om hur mycket tid du vill lägga och hur kvalitatvit innehållet ska vara.
Om du är noggrann med vad som får vara med tar det längre tid. Jag håller själv på att knåpa på en liten "katalog" som mer är en sorterad lista över webbplatser jag lagt till som bokmärken under årens lopp.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|