Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbaserat annonseringsprogram

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-26, 13:45 #1
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Medlem

Har sökt lite här men inte hittat något riktigt bra svar (eller rättare sagt jag har nog inte riktigt förstått).
Mina kunder har ofta egna websidor där jag vill annonsera och betala/klick. Kunderna har själva ingen kunskap om hur det ska hanteras och sitter oftast med väldigt begränsade kunskaper i HTML.

Det jag söker är ett webbaserat system som kan hålla reda på hur många klick en annons har gett och att detta resultat kan ses både av mig (som ska betala för klicken) och för webägaren.
Eftersom det handlar om relativt små belopp är det i första hand en gratis/billig lösning som söks.

OBS! Min webbutik är en hostad lösning. Jag har ingen möjlighet att lägga upp PHP.

Tack på förhand,
Henrik
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-26, 22:11 #2
Systementor Systementor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Systementor Systementor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Eftersom du inte får lägga upp egna script så behövs en hostad lösning.

Du kanske kan kolla på adbutler.com. Den är "gratis" - du betalar genom att upplåta 7.5% av bannervisningarna till dom. Eller så kan du betala ca 6$ i månaden för att slippa detta.

Här skulle du kunna lägga upp dina banners. Dock: eftersom banners ska visas på kundernas hemsidor så är det oundvikligt att dom (eller du kanske kan hjälpa dom) måste lägga in viss HTML kod i deras sidor. Adbutler ger dig den specifika koden.

Lite osäker på hur konton och sånt hanteras i adbutler, men kanske går det på ngt sätt att lösa att dom kan logga in och kolla den "egna" statistiken.
Systementor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-30, 01:05 #3
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Du kan låta klick på banners på dina kunders sidor "studsa" via en annan hemsida, där du registerar klicken och låter dina kunder ta del av statistiken. Så fungerar Double, TradeDoubler m.m.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-30, 13:45 #4
Medlem

Medlem

Tack för svaren. Adbuttler lät bra men $6 i avgift äter nog upp hela "vinsten" än så länge. Att studsa via en annan hemsida är en idé men det lät lite komplicerat för min del.
Oläst 2006-05-30, 19:47 #5
Tbj Tbj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Tbj Tbj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Henke76
Var och tittade på adbuttler man kan även välja att betala per click vilket var lönsamt till ca: 15 000 visningar/mån kostnaden var ca 0,04 el 0,4 cent st minnet lite svagt där!!
Är det någon som har praktisk erfarenhet ab adbuttler hör av er
Tbj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-26, 15:28 #6
Medlem

Medlem

Jag tycker det var lite knepigt med Adbutler. Jag ska försöka förklara min idé igen och jag tycker själv att det låter så bra att fler borde vara intresserade.

Har en webshop som riktar sig till en viss kundgrupp. Dessa kunder vill jag ska länka till webshopen via sina egna websidor och bloggar. Som en morot vill jag ge dem ersättning för de besökare som kommer via kundernas läkningar.
Så långt är det inga större problem eftersom jag redan nu kan se varifrån trafiken kommer men jag vill att kunderna ska kunna logga in och själva se resultatet. Eventuellt skulle ersättningen kunna baseras på både klick och page rank.

Jag kan nog ordna så att det läggs in något skript på sidan om det behövs.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017