Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hjälp med att gå vidare med min portal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-16, 22:04 #1
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Jag driver en portal (Håbo Portalen) som är kommunens inoffficiella sida sas.
Mina inkomster därfirån baseras uteslutande på sålda annonser, som ger ca 1.000 SEk + m i månaden i nuläget.
Mitt intresse eggas delvis av ökad besöksantal men även av möjligheten att utöka reklaminkomsterna.

Eftersom jag är ingen säljartyp direkt funderar jag på att låta den lokala (populära) gratistidningen ta över försäljningen av mina reklamplatser mot en viss procent. De har ändå kontakt med de viktigaste annonsörer varje vecka.

Ett annat alternativ är att jag säljer en bit av portalen, låt säga en 50.000 kronors bit mot en årlig avkastning på 10%.
Köparen skulle sedan kunna sälja vidare denna del när hon/han vill. (detta altenativ är mest lockande för att få kontant medel) men i längre sikt är inte lika lockande.

Vilken väg bör jag ta? Finns det andra vägar?
(Tradedoubler ger nästan ingenting, då portalens områdaär geografiskt begränsad)

Annat:
De största annonserna på min portal i toppen kostar 250 + m/ månad, och kommunen har ca 17.000 invånare.
Är priset relevant, då dessa ger ca 50-60 klick i månaden? (Unik antal besökare) kan jag inte mäta i nuläget.

Tacksam för reflektioner...
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017