FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om någon undrar vad det är för fördelar med att köra Windows framför Linux har jag hittat en jättebra informationsida:
http://members.microsoft.com/partner/sales...Comparison.aspx Några av alla nackdelar med linux: - Often doesn’t provide source code - Poor Web server performance - No known TCP-C benchmarks available - End user forced to integrate and test packages developed by different developers - Optimized for low-end hardware /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, ja de ständiga jämförelserna. De har inte ens skrivit vilken version av Linux (kernel och dist) de jämfört med. Men det är ingen idé att hetsa upp sig, det är ju bara ett tecken på att MS är rädda för Linux och vad det har att erbjuda.
Det finns liknande som har dragningar åt andra hållet på Linux Counter, men då inte på samma seriösa nivå. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Ska du ha en jämförelse av Windows och Linux som server-OS kan du knappast använda en källa för att få en objektiv bild (och speciellt inte de som säljer en av produkterna).
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får betona "en" i din meningsuppbyggnad då du vill beskriva "en"/"ett". Nu kan det misstolkas att betyda att du inte skall använda källor som källa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
En "jättebra informationssida"? Allvarligt? Driver du med oss?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tycker att hela jämförelsen mellan dessa två är konstig från början. Att jämföra två olika system, ett gratis och det andra kommersiellt. Det säger sig självt att det inte kommer bli lätt och att man måste använda en hel del olika perspektiv på det hela. Inte konstigt att folk aldrig är sams... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Då kan vi alltid hoppas att du håller dig ifrån kvällspressen. Skulle jag ta den 'faktan' som självklar, skulle jag förmodligen vara sinnessjuk vid det här laget.
För att kunna bilda din egen uppfattning måste du givetvis ha propaganda från båda sidor och tänka på trovärdigheten hos källan. Källkritik har varit viktigt så länge jag har levt, och blir än viktigare då källan är internet.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man kan inte påstå att du själv är speciellt källkritisk om du tar mitt ord som sanning
![]() Retas bara lite... kör linux själv på ett antal burkar och gillar det mer än win.. skulle bara se om någon blev upprörd när jag spred lite ms.propaganda ... Inte ens naiva jag hade litat på innehållet av ett dokument där orden "salestools" och "salesmarketing" ingår i själva url'en.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Verkar ju fett skumt :P
- Often doesn’t provide source code Som om MS gör det? - Poor Web server performance Ehh näe? Apache funkar bättre än IIS - End user forced to integrate and test packages developed by different developers Och? Det är vitsen med Linux - Optimized for low-end hardware Kan man välja själv hur långt tillbaka man vill kompilera sin programvara. (Om nu möjligheten finns förstås) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|