FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ett script som hämtar variabler från ett formulär. För att få ut radbryt som HTML-kod finns en lösning som ser ut så här:
$FORM{'message'} =~ s/\n/ \n/ig; Detta tar och kodar om ett radbryt till Nu behöver jag hjälp med att koda tillbaka detta, dvs vända på varibeln. Att återigen bara ska bli ett radbryt om variabeln innehåller ska åter bli \n oavsett on det kommer från att någon skriver ett i fältet eller om varibeln innehåller det redan. Utgå gärna från den jag skrivit här och förklara gärna hur du gjort. Kan någon hjälpa mig vända den jätte-enkla varibel. Messa mig privat eller direkt här så är jag evigt tacksam och kan få klart mitt lilla script. MvH /Daniel Holking PS! En Rocky-bok ligger i potten för först postade fungerande lösning! DS! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kod:
$FORM{'message'} =~ s/<BR>/\n/ig; ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tyvärr gör den ju inte det, har provat den själv men den skapar enorma mellanrum mosvarande typ 3 st
. Måste finnas någon annan metod.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kod:
$FORM{'message'} =~ s/<BR>//ig; Kod:
$FORM{'message'} =~ s/<BR>/ /ig; |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
$FORM{'message'} =~ s/ \n/\n/ig; Citat:
$FORM{'message'} =~ s/\n/ /ig; för att sedan låta $FORM{'message'} =~ s/ /\n/ig; får tillbaks $FORM{'message'}. Annars förutsätts en radmatning efter varje som skrivs direkt i textboxen. Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fast då skrivs ju
ut som text vilket jag ju inte vill. Första variabeln jag har tolkar ett radbryt som och skriver in det. Sedan vill jag göra om det så att försvinner och blir ett vanligt radbryt men det blir hittils av allt jag fått minst dubbla radbryt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
\n{0,2}
matchar 0,1 eller 2 radbrytningar, annars är ju \n* en höjdare som matchar 0 tom oändligt många radbrytningar. Vet inte riktigt om det hjälper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur skulle hela raden bli då med det tillägget? Provade lägga in den i den jag har, då lägger den ett
efter varje bokstav, ett utskrivet alltså. Mycket vackert, NOT. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|