FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Vilka företag erbjuder Co-Location i Malmö-regionen? Har bara hittat Crystone men de har fullt i sin hall. Vågar man sätta sin server i någon annan del av landet? Hur ofta har ni behövt besöka er server det senaste året? //Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag vet finns följande:
IP-ONLY Teknikmejeriet Port80 Dataphone? Inte helt säker Bahnhof Samt Song kanske har. Men du får räkna med att det blir dyrt om du är ute efter plats för en server endast hos dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Var precis på jakt efter det samma, varav jag till sist valde mellan de enda två som ens svarade på offertförfrågan...
Bahnhof - Lund FS-data - Helsingborg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
WP-SYD har egna servrar i Malmö - de kanske kan erbjuda colocation.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipsen. Tycker Banhof i Lund verkar intressant, något som talar emot dom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
ICE-Page?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan lugnt placera din server i en hall på annan plats i landet. Det beror givetvis lite på hur ofta du tror du skall besöka hallen, men normalt är det väldigt sällan man behöver peta på servern fysiskt. De få gånger det kan bli aktuellt kanske du kan få detta gjort av din leverantör till en inte helt orimlig kostnad.
Tittar du dig om i hela landet kan du hitta många bra hallar att välja mellan...
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
WP-SYD är en av dem som inte verkar kunna skicka en offert trots man både ringer och mailar. På sin höjd fick jag tillbaks efter två mail "Vill du ha UPS?" trots detta va specifierat i mailen redan.
Semester? Otur? Inte vet jag men valde en annan leverantör i vart fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|