FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur kommer det sig att vissa kan leverera fler tjänster för mindre pengar.
Vad är det som skiljer webbhotellen åt??? B-one verkar vara rena klippet för 12 kr/mån.... Men andå betalar vissa 120 kr/mån för FÄRRE tjänster????? Supporten är bättre säger säkert några, Men B-ones online-support är väl inte kattskit.. eller??? Jag betala gärna mer om jag vet att jag får valuta för pengarna... Finna det någon trevlig själ som kan förklara för mig.... Tack på förhand Peter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fler tjänster/mindre pengar = kvantitet
Mindre tjänster/mer pengar = kvalitet Se till ditt behov och syfte med webbhotellet. Vill du ha en massa "bra och ha"- tjänster så kör på ett sådant webbhotell, men vill du enbart satsa på din verksamhet så lägg pengarna på såna tjänster som gör nytta och för din verksamhet framåt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
B-one må ha "fri bandbredd" men den är inte så fri. Man får vad man betalar för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Många och långa neretider
Fri trafik == 2-10gb/mån max Supporten nås om man har tur Stänger av konton utan ersättning om din sida är populär, oftast utan att du ens kan få en kopia på filerna Slöa burkar, slöa linor och långa laddningstider Delar server med halva Stockholm och någon kommer fucka upp så din sida slutar funka 12kr/mån, jopp skitbra om du har en hobbysida som du samtidigt hade kunnat hosta på vilken 486a och ADSL-lina som helst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
4gb är det per månad för b-one tror jag.
De saknar även en massa extra funktioner i php som vissa kan ha nytta utav. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Behöver inte betyda att billigast är sämmre, fast alla Webbhotell som är billiga och ligger i Danmark har dock en stor Varnings stämpel på sig.
Är faktiskt så i vissa fall när det gäller Webbhotell att folk betalar för "Märket/Namnet" precis som med kläder och annat fast betyder inte att det behöver vara bättre för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Även verkar det som om de dyrare företagen är nere oftare än de billiga.... Kolla på box.se 100 % uptime denna månad....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|