Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag annonserar på Google

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-19, 21:39 #1
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem
Blackexs avatar

1) Hur är det egentligen med klickbedrägerier? Hur omfattande är fusket? Kan Google göra någonting åt saken? Hur ser jag i rapporterna om Google har upptäckt och dragit av pengar för klickbedrägerier?

2) Stämmer statistiken i Google AdWords? Så vitt jag förstår är det många som blockerar annonser, med exempelvis CustomizeGoogle.com. Men Google räknar väl det som annonsvisningar ändå? Därför borde väl allas klickfrekvens vara högre än vad som visas på Google?
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 23:38 #2
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
2) Beroende på hur blockeringen görs räknas det som en visning eller inte. I Adblock och Adblock Plus till Firefox kan man tex ställa in om man vill ladda ner annonsen och på så sätt bidra med en visning eller om man inte vill ladda ner annonsen och då inte bidra med en visning.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 06:39 #3
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Klickbedrägerier är inte särskilt vanligt, och Google är bra på att hjälpa till där.

Det tillhör nog ovanligheterna med adblockers bland vanliga användare, jag skulle inte oroa mej för något sådant.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 19:04 #4
PeterBKK PeterBKK är inte uppkopplad
Medlem

PeterBKK PeterBKK är inte uppkopplad
Medlem

Själv betalar jag för ca 400 besök per månad från Adwords men enligt min egna statestik är det bara 250 som kommer därifrån...

Även tycker jag att det attans konstig att ett an mina ord har 5ggr mer klick än ord nummer två... Testade då att ta bort ordet på första plats för att sedan en vecka senare lägga tillbaka det..... Nu ligger detta ord bara på 3'je plats och detta efter två månader, med 1/10 del så många klick.... undrar om inte Google har robotar som klickar hej förbrilt på förbestämdea ord. När det ordet förvinner så "glömmer" roboten ordet och jobbar vidare på de gamla.....

Någon som förstod...
PeterBKK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 23:27 #5
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem

Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar

Google har naturligtvis inga klickrobotar. De enda klickbedrägeri man behöver vara orolig för är från ondsinta webmasters och adsense.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-22, 12:12 #6
Blackexs avatar
Medlem

Medlem
Blackexs avatar

Citat:
Originally posted by xpat@Jun 20 2006, 06:39
Klickbedrägerier är inte särskilt vanligt, och Google är bra på att hjälpa till där.
Har du någon erfarenhet av att Google har hjälpt till vid klickbedrägerier? Jag tycker mig ha läst om många som inte får någon hjälp alls och känner sig underlägsna BigBrotherGoogle.

Jag har hört att det finns ryska företag som specialicerar sig på klickbedrägerier. De får uppdrag från kunder. Antingen så klickar dem på kundens konkurrenters annonser, eller så klickar de på annonser på en speciell sajt (så att kunden tjänar mer pengar).

Genom att göra detta från olika ip-adresser och med olika kakor så är det svårt (eller omöjligt) att upptäcka. Klicken sker vid olika tidpunkter och med regelbundenhet.

Jag vet dock ej hur utbrett detta är i sverige - men det kommer väl hit förr eller senare...
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017