FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag driver en annonsportal ett tag nu och märker att folk är helt konstigt inställda vad gäller spambrev... För mig är spam när ett företag skickar ut samma mail till miliontals adrersser med ett klick, men när man besöker deras sida och klickar på knappen "kontakta oss" och skickar då ett erbjudande till företaget... Är detta spam? Vart är vi på väg... E-mail är det mest miljövänliga sättet att förmedla sitt budskap på... Att tillverka papper kostar det många hektar skog och att sedan göra sig av med allt papper är inget miljövänligt och billigt.... Det kostar samhället en del och dessa pengar skulle kunna prioriteras på ett bättre sätt... Snart kommer man inte kunna skicka mail till nån... Jag tysker att om man skickar ett medelande till en speciell person och står för allt man skriver där så är inte det spam...
Vad tycker NI? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag läser överallt "spammar" "hatar spam" och allt sånt... Jag får många såna brev varje dag men det är väl bara att spärra de...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Var det mest löjliga jag har läst på länge. Tänk om tusentals företag skulle maila dig via ett kontaktformulär, skulle inte du tycka att det är spam. Förstår inte var du grundar ditt utalande på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Men nu menar jag mellan 2 företag och inte till privatpersoner...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
För min del så gör det inget, Skickar de nåt skit så spärrar jag de bara.... Men ibland kan det komma nåt man faktiskt behöver... Varför publicera sin email adress på sidan om man inte vill bli kontaktad? Idioti....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
qo-naq
Det hade varit intressant att veta hur du definerar spam. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
men visst, till viss del är det väl lite överdrivet med alla spamvarningar. däremot kan man ju lacka ur rätt hårt om man får tydliga mass-skrivna reklam-mail. så länge man verkligen skriver "personliga" och riktade brev som inte är så generella att de skulle kunna vara mail som skickas per BCC så är det ju ingen risk att de klassas som SPAM heller? se till att du tilltar personen med relevant information och inte bara i stil med: "hej vill du starta ett bannerbyte - vi har 3000 besökare per dag! hör av dig om du vill! / Spammarn"
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
ja, det har Du rätt i...
|
|||
![]() |